اخبارجهانجهان اسلامعراق

اتخاذ تصمیمات مهم شورای وزیران عراق به منظور آمادگی جهت برگزاری زیارت میلیونی اربعین

در چارچوب تمهیدات فشرده ی در نظر گرفته شده برای زیارت اربعین امام حسین علیه السلام، شورای وزیران عراق به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر، تصمیمات مهمی را که دربرگیرنده افزایش خدمات به زائران اربعین می باشد، اتخاذ نمود.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، دفتر نخست وزیری عراق ، اعلام کرد که در سی و سومین جلسه شورای وزیران به ریاست السودانی، شرایط عمومی کشور از جمله مقدمات برگزاری زیارت اربعین بررسی شد.

در این جلسه السودانی دستورالعمل های گذشته خود را به وزارتخانه ها و مقام های ذیربط مجددا ابلاغ نمود تا کلیه دستگاه های دولتی تمام تلاش خود را برای اطمینان از ارائه خدمات یکپارچه برای موکب های حسینی در استان هایی که شاهد حضور گسترده زائران به سمت کربلا هستند، انجام دهند.

این خدمات شامل وزارتخانه های بهداشت، برق، نفت، حمل و نقل و تجارت است که انتظار می رود هر یک از آن ها نقش اساسی در تسهیل روند زیارت اربعین و اطمینان از ایمنی و آسایش زائران اربعین حسینی ایفا نمایند.

السودانی بر اهمیت کاهش تشریفات مقام های دولتی هنگام حضور در مراسم اربعین، چه آنهایی که به منظور ارائه خدمات به زائران در این اجتماع عظیم حضور می یابند و چه آنهایی که صرفا برای شرکت در زیارت اربعین می‌روند، تاکید کرد.

این تصمیم ها در چارچوب تدارکات و تمهیدات گسترده ای اتخاذ می شود که عراق در آستانه زیارت اربعین شاهد آن است و نشان دهنده تعهد دولت عراق به فراهم کردن همه امکانات لازم برای تضمین موفقیت این زیارت بزرگ مذهبی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا