اخبارجهانجهان اسلامعراق

مدیر اداره عملیات هلال احمر کربلا: زائران ایرانی هنگام مراجعه به مراکز هلال احمر حتی المقدور افراد آشنا و مسلط به زبان عربی با خود همراه نمایند

برنامه سلام کربلا بخش فارسی شبکه تلویزیونی امام حسین علیه السلام، امروز چهارشنبه میزبان عدنان جواد مدیر اداره عملیات هلال احمر شعبهٔ شهر مقدس کربلا بود که وی در این برنامه به پرسش های مطرح شده پیرامون خدمات این اداره در شهر مقدس کربلا به ویژه در ایام زیارت اربعین پاسخ داد.

عدنان جواد مدیر اداره عملیات هلال احمر شعبهٔ شهر مقدس کربلا با حضور در برنامه سلام کربلا بخش فارسی شبکه تلویزیونی امام حسین علیه السلام، اظهار داشت که جمعیت هلال احمر عراق، کارگروهی تحت عنوان مدیریت حوادث غیرمترقبه تشکیل داده تا با حضور تمامی دستگاه های ذیربط، موارد خاصی را که با جمعیت هلال احمر ارتباط پیدا می کند، پیگیری نماید.

مدیر اداره عملیات هلال احمر شعبهٔ شهر مقدس کربلا در رابطه با فعالیت های جمعیت هلال احمر در ایام زیارت اربعین گفت: قسمت عمده فعالیت های این جمعیت، اختصاص به فراهم کردن کمک های اولیه، تامین آمبولانس، راه اندازی درمانگاه های سیار در ورودی های شهر مقدس کربلا دارد.

وی در ادامه افزود: هم چنین افرادی که دچار حالت خفگی و یا شکستگی و سایر موارد سرپایی می شوند، مساعدت های لازم برای آنان صورت می گیرد، و علاوه بر آن ، ابزارهایی چون برانکارد در اختیار این واحدها قرار دارد تا در صورت نیاز، افرادی را که دچار حادثه می شوند، به مراکزی که در اطراف حرم های مطهر امام حسین و حضرت عباس سلام الله علیهما مشخص شده، منتقل کنند و خدمات لازم را به آنان ارائه نمایند.

عدنان جواد هم چنین اظهار داشت: به دلیل افزایش گرما، تعدادی از زائران به ما مراجعه می کنند و چنانچه مشکل آنان به صورت سرپایی قابل حل بود، به آنها کمک های اولیه ارائه می شود و چنانچه با مشکل حادی روبرو بودند، به درمانگاه ها و مراکزی که خدمات بیشتری می توانند ارائه دهند، راهنمایی می شوند.

مدیر اداره عملیات هلال احمر شعبهٔ شهر مقدس کربلا در رابطه با پایگاه های این جمعیت در سطح کربلا و اطراف آن گفت: جمعیت هلال احمر برای انجام وظائف خود، شهر مقدس کربلا را به چند بخش تقسیم نموده که در خروجی بغداد – کربلا، مسیر مصیب تا کربلا، خروجی بابل، طویریج، هندیه، ابراهیمه، فریحه، چادرهای صحرایی برپا شده و کمک های اولیه در اختیار افراد نیازمند قرار می گیرد، و علاوه بر آن هم درمانگاهی هم در نظر گرفته شده که این پایگاه ها را به هم متصل می کند.

وی در ادامه گفت: در مسیر نجف هم سه درمانگاه قرار داده شده، هم چنین در مثنی، دیوانیه، بصره هم درمانگاه هایی پیش بینی شده، و این درمانگاه ها با یکدیگر فاصله زیادی ندارند تا در صورت نیاز به انتقال از یک درمانگاه به درمانگاه دیگر، مشکل چندانی وجود نداشته باشد.

عدنان جواد با اشاره به حضور تعدادی از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر در خدمات رسانی به زائران در ایام اربعین گفت: این افراد در میان شرکت کنندگان در مشایه اربعین در مسیرهای مختلف حضور دارند و خدمات لازم به زائران را ارائه می دهند، و علاوه بر آن، چادرهای صحرایی نیز برای مراقبت و بستری کردن بیماران در نظر گرفته شده است.

مدیر اداره عملیات هلال احمر شعبهٔ شهر مقدس کربلا با اشاره به درمانگاه های سیار این جمعیت در ایام اربعین اظهار داشت: در باب طویریج و در قسمت مرکزی کربلا، در مقام سید جوده، و بیمارستان کفیل این مراکز دائر می باشد.

وی در ادامه افزود: دو هزار نفر از کارمندان و دواطلبان جمعیت هلال احمر از شهرهای مختلف عراق در ایام اربعین در حال فعالیت هستند که این خدمات از بصره تا دیاله، واسط و در تمامی مسیر زیارت اربعین ارائه می شود.

عدنان جواد هم چنین به راه اندازی مرکزی برای گمشدگان و علاوه بر آن برای افرادی که دچار خونریزی و حالت های خاص و خطرناک می شوند، اشاره کرد و در ادامه افزود: در گذشته که جمعیت زائران کمتر بود، چادرهایی نزدیک به حرم های مطهر امام حسین و حضرت عباس برپا می شد اما در حال حاضر که جمعیت زائران فزونی یافته، مجبور شده ایم که درمانگاه ای سیاری در نقاط مختلف راه اندازی نماییم تا نسبت به کمک رسانی به زائران به ویژه افرادی که حالت اورژانسی دارند، اقدام نماییم.

مدیر اداره عملیات هلال احمر شعبه شهر مقدس کربلا ضمن تشکر از تلاش های موکب های حسینی از آنان درخواست نمود هنگام عبور آمبولانس ها و موارد اورژانسی، با جمعیت هلال احمر در باز شدن مسیر همکاری نمایند.

وی در پایان ضمن ابلاغ سلام به زائران ایرانی و آرزوی قبولی زیارت ایشان، از آنان درخواست نمود که هنگام مراجعه به مراکز جمعیت هلال احمر حتی المقدور افراد آشنا و مسلط به زبان عربی با خود همراه نمایند تا به بهترین نحو کمک های اولیه به آنان ارائه شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا