اخبارجهانجهان اسلامعراق

سیزدهمین همایش سالانه زیارت اربعین در نجف اشرف

شهر نجف اشرف روز دوشنبه شاهد برگزاری سیزدهمین همایش سالانه مبلغان حوزه علمیه نجف اشرف با موضوع زیارت اربعین امام حسین علیه السلام بود.

این همایش که به همت حوزه علمیه نجف اشراف با شعار (طلاب حوزه علمیه در مسیر زیارت اربعین به انجام مناسک دینی می پردازند)، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و قرائت سوره فاتحه برای ادای احترام به ارواح شهدای عراق آغاز شد.

شرکت کنندگان، هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء جنبه های فقهی و عقیدتی زیارت اربعین و پاسخگویی به سوالات و نقطه نظرهای زائران اربعین حسینی از داخل و خارج عراق عنوان نمودند.

آنها در ادامه افزودند که راه اندازی این همایش سالانه، تعمیق جنبه های علمی و فقهی اجتماع بزرگ اربعین است که به منزله پروژه رسانه ای بزرگی می باشد که میلیون ها زائر را از سراسر دنیا و استان های مختلف عراق به سمت کربلا رهنمون می نماید.

شرکت کنندگان در این همایش هم چنین تاکید کردند که این پروژه با هدف گسترش آگاهی های مذهبی و ارائه پاسخ به سوالات زائران اجرا می شود.

این اقدام با همکاری طلاب حوزه علمیه نجف اشرف صورت می گیرد و گروهی از روحانیون فاضل در مسیرهای منتهی به کربلا به منظور تبیین احکام شرعی و مسائل اعتقادی حضور خواهند یافت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا