اخبارجهانجهان اسلامعراق

همه دستگاه های دولتی عراق به مناسبت اربعین حسینی به حالت آماده باش کامل درآمدند

بر اساس اظهارات سخنگوی رسانه های دولتی عراق، تمامی دستگاه های دولتی عراق به مناسبت زیارت بزرگ اربعین حسینی به حالت آماده باش در آمده اند.

حیدر مجید سخنگوی رسانه های دولتی عراق روز سه شنبه تاکید کرد که تمامی نهادهای دولتی عراق به منظور اجرای موفقیت آمیز زیارت اربعین به حالت آماده باش در آمده اند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، حیدر مجید در این رابطه گفت: اقدامات دولت برای زیارت میلیونی اربعین امام حسین علیه السلام از گذرگاه‌های مرزی و پذیرش زائران در مبادی ورودی‌ آغاز می شود و سازمان گذرگاه های مرزی با افزایش امکانات و تجهیزات خود هم چون افزایش رایانه ها، افزایش مبادی ورودی برای مسافران، افزایش تعداد کارمندان نظامی و غیرنظامی، گذرنامه ها و ملیت زائرانی را که وارد عراق می شوند کنترل و شرایط ورود آنان را برای رفتن به سمت شهر مقدس کربلا فراهم می نماید.

وی در ادامه تصریح کرد: به همه دستگاه های دولتی، دستورالعمل ها و هشدارهای لازم داده شده است، از جمله به وزارت برق دستور داده شده که تمام امکانات خود را برای تامین برق مورد نیاز زائران به ویژه در کربلا و نجف فراهم کند، و هم چنین برای سایر استان‌ها و شهرهایی که زائران در آنجا تردد دارند، ساعات بیشتری برای تامین برق اختصاص یابد.

حیدر مجید در ادامه افزود: وزارت حمل و نقل به منظور آماده‌سازی و تجهیز تعداد زیادی اتوبوس برای جابه‌جایی زائران و افتتاح پایانه های جدید در کربلا به منظور جابجایی خودروها در حالت آماده‌باش قرار دارد و وزارت نفت نیز برای افزایش سهمیه‌ها تلاش های قابل توجهی انجام داده و بدین منظور مخازنی برای ذخیره نفت سفید و گاز و سوخت های موردنیاز حمل و نقل در نظر گرفته شده است.

سخنگوی رسانه های دولتی تاکید کرد که سایر وزارتخانه ها نیز در تلاش هستند تا اقدام های لازم را برای ارائه بهترین خدمات به زائران از داخل و خارج از عراق انجام داده و تمامی امکانات خویش را در این مسیر به کار بگیرند.

در حال حاضر طبق دستور العمل دولت عراق، تمامی دستگاه های دولتی بدون استثنا در حالت آماده باش هستند تا بهترین خدمات ممکن را به زائران مراسم میلیونی اربعین ارائه نمایند و در اجرای مطلوب و موفقیت آمیز این زیارت سهیم باشند.

مَشّایه اربعین، از آئین‌های شیعی است که در روزهای منتهی به ۲۰ صفر، برگزار می‌شود، و از گذشته های دور در میان مردم عراق به عنوان یکی از رسوم دیرینه تا به امروز برگزار شده است، این اجتماع بزرگ، سنتی دیرینه در میان شیعیان عراق است که طی سال های اخیر از دیگر کشورها هم به آن پیوسته اند، و طی آن، محبان اهل بیت علیهم السلام از نقاط مختلف عراق به‌ طرف کربلای معلی با هدف شرکت در زیارت اربعین حرکت می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا