اخبارجهانجهان اسلامعراق

عراق از افزایش ظرفیت تردد مرز زرباطیه – مهران برای اربعین خبر داد

استاندار واسط ضمن اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 3 میلیون زائر از مرز زرباطیه عراق در امتداد مرز مهران در ایران تردد کردند، اعلام کرد در سال جاری با اقدامات انجام شده، این مرز ظرفیت تردد 5 میلیون زائر را دارد.

محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق شامگاه دوشنبه، در آئین برافراشته شدن پرچم امام حسین علیه السلام در نقطه صفر مرزی، اظهار داشت: امروز اعلام می‌کنیم همه تجهیزات و امکانات برای خدمات‌رسانی به زوار را به‌کار خواهیم گرفت.

المیاحی در ادامه افزود: با همت محمد شیاع السودانی نخست‌ وزیر عراق در دولت مرکزی و دولت‌های محلی، زیرساخت‌ها برای برگزاری اربعینی باشکوه تکمیل شده است و کماکان اقدامات زیرساختی برای بهبود وضعیت جاده‌ها و مسیرهای منتهی به کربلا، بغداد و نجف ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 3 میلیون نفر از پایانه زرباطیه وارد استان واسط و پس از آن راهی کربلا شدند، گفت: امسال زیرساخت‌های مرز زرباطیه برای تردد 5 میلیون زائر مهیا شده است و بیش از یک هزار نیروی پشتیبانی در این پایانه به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند.

استاندار واسط خاطرنشان کرد: امسال آمادگی داریم همچون سال گذشته بهترین خدمات را به زوار ارائه کنیم و هم‌اکنون در حال تکمیل ساختمان‌های اداری و سایبان‌ها هستیم.

المیاحی گفت: تعامل خوب بین ایران و عراق موجب خدمات همه‌جانبه زوار خواهد بود و قلب‌های مردم این دو کشور بسیار نزدیک و این ارتباط همیشگی است.

وی در پایان عنوان کرد: خانه مردم عراق مهمان‌سرای زوار امام حسین علیه السلام است و مردم این کشور با افتخار میزبان زائران حسینی خواهند بود.

طبق این گزارش ها حضور سیل آسا و گسترده زائران ایرانی از چند روز پیش از طریق این گذرگاه آغاز شده، و به همین دلیل، طی این مدت مبادلات تجاری از طریق گذرگاه یاد شده متوقف شده تا این مرکز به طور کامل به ورود زائران ایرانی اربعین حسینی به عراق اختصاص یابد.

شایان ذکر است که گذرگاه مرزی زرباطیه در استان واسط عراق شاهد توسعه گسترده در زمینه خدمات رسانی برای اسکان زائران اربعین حسینی است که پس از درخواست های ارائه شده توسط موسسه فرهنگی نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام در سال گذشته صورت گرفته است.

موسسه فرهنگی نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام طی درخواست خود به استانداری واسط، خواستار توسعه مناسب این گذرگاه برای زائران حضرت سیدالشهدا علیه السلام شده بود.

گفتنی است که واحد سیار پخش زنده مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام از چند روز پیش در نقطه صفر مرزی مهران مستقر شده و ورود زائران اربعین حسینی را پوشش می دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا