اخبارجهانجهان اسلامعراق

مدیر اداره آب شهرستان کربلا: تامین آب زائران میلیونی اربعین با محاسبات بشری و مهندسی ممکن نیست و قطعا دست غیبی در میان است

برنامه سلام کربلا بخش فارسی شبکه تلویزیونی امام حسین علیه السلام، امروز دوشنبه میزبان مهندس محمد نصراوی مدیر اداره آب شهر مقدس کربلا بود که وی در این برنامه به پرسش های مطرح شده پیرامون خدمات این اداره در شهر مقدس کربلا به ویژه در ایام زیارت اربعین پاسخ داد.

مهندس محمد نصراوی مدیر اداره آب شهر مقدس کربلا با حضور در برنامه سلام کربلا در بخش فارسی شبکه تلویزیونی امام حسین علیه السلام به پرسش های مطرح شده پیرامون خدمات این اداره در شهر مقدس کربلا به ویژه در ایام زیارت اربعین پاسخ داد.

وی ضمن تشکر از تمامی موکب های حسینی که نسبت به تامین مسکن و خوراک زائران زیارت میلیونی اربعین حسینی در حال خدمت رسانی هستند، تاکید کرد، این تلاش ها فقط توسط این موکب ها صورت می گیرد و هیچ ارگانی نه در عراق و نه در هیچ کشور دیگری نمی تواند این خدمات را برای میلیون ها زائر انجام دهد.

مهندس محمد نصراوی با تاکید بر اینکه موکب های حسینی در خدمت رسانی به زائران اربعین رتبه اول را دارند، در ادامه افزود ما هم در ادارات پشتیبان در شهر مقدس کربلا، خود را خادم امام حسین علیه السلام می دانیم و باید در کنار هم برای خدمت رسانی به زائران تلاش نماییم.

مدیر اداره آب شهر مقدس کربلا با اشاره به این نکته که تمامی نیازمندی آب کربلا چه در ایام عادی و چه ایام زیارتی، هم چون زیارت میلیونی اربعین از داخل شهر مقدس کربلا تامین می شود، اظهار داشت علیرغم حضور میلیونی زائران در ایام زیارت اربعین که میزان مصرف آب، 300 تا 400 درصد افزایش می یاید، فقط می توان گفت که با عنایت خدای عزوجل این حجم از آب مورد نیاز، تامین می شود و نیازی به تامین آب از خارج از کربلا نیست.

مهندس محمد نصراوی با تاکید بر اینکه در روزهای پایانی زیارت اربعین علاوه بر سه میلیون نفر ساکن کربلا، حدود ده میلیون نفر از سایر نقاط عراق و دنیا به سوی این شهر می آیند، گفت: این تعداد جمعیت برای نوشیدن آب و وضو گرفتن و شستشو و سایر مصارف از همین مقدار آب تولید شده استفاده می کنند و الحمدلله ما با مشکلی روبرو نمی شویم.

مدیر اداره آب شهر کربلا با اشاره به اینکه این مساله در محاسبات عادی بشری، غیرمنطقی است، چرا که خدمات ما فقط جوابگوی تامین آب سه میلیون نفر ساکن کربلا در طول سال می باشد، اما خوشبختانه با وجود این تعداد جمعیت که در ایام زیارت اربعین اضافه می شود، مشکلی جهت تامین آب آنان ایجاد نمی شود و تمامی محاسبات مهندسی و علمی، در قبال پاسخگویی به این مساله عاجز هستند و اقعا اداره این مساله جز با خدای متعال و وجود دست غیبی و عنایت امام حسین علیه السلام در این زمینه نیست.

مهندس محمد نصراوی با تاکید براینکه ما شیعه اهل بیت هستیم و به این مساله معتقد هستیم، در ادامه افزود: لذا ما در ایام زیارت اربعین بدون هیچ گونه احساس خستگی کار می کنیم و این مساله فقط شامل اداره آب کربلا نمی شود بلکه شامل تمامی ادارات خدمات رسان در شهر مقدس کربلا می شود تا در مقابل امام حسین و زائران آن حضرت روسفید باشیم.

مدیر اداره آب شهر مقدس کربلا در عین حال از موکب های حسینی، شهروندان و زائران حسینی تقاضا نمود که در مصرف آب صرفه جویی نمایند تا افراد بیشتری بتوانند از آب استفاده نمایند و ضمن برقراری ارتباط مداوم با اداره آب شهر کربلا، از اقدامات خودسرانه نظیر آبرسانی و لوله کشی های غیرمجاز بپرهیزند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا