اخبارجهانجهان اسلامعراق

افتتاح مجتمع خدماتی توسط حرم مطهر عباسی در گذرگاه مرزی مهران

حرم مطهر عباسی به مناسبت ایام زیارت اربعین یک مجتمع خدماتی با نام مبارک حضرت اباالفضل العباس علیه السلام در گذرگاه مرزی زرباطیه – مهران جهت خدمات رسانی به زائران افتتاح می کند.

حرم مطهر عباسی برای خدمات رسانی به زائران در گذرگاه مرزی زرباطیه – مهران در استان واسط، مجتمع خدماتی حضرت ابالفضل العباس علیه السلام را به مناسبت ایام زیارت اربعین امام حسین علیه السلام افتتاح می کند.

این مجتمع برای خدمات رسانی به زائران در گذرگاه مرزی زربطیه – مهران در استان واسط به مراحل پایانی بهره برداری رسیده تا آماده پذیرایی از زائرانی که عازم شهر مقدس کربلا هستند، باشد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، مصطفی محمد زیاد مهندس ناظر این پروژه در این رابطه گفت: این پروژه تحت نظارت حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس علیه السلام در گذرگاه مرزی زرباطیه برای پذیرایی از زائران و ارائه بهترین خدمات به آنها اجرا شده است.

مصطفی محمد زیاد در ادامه گفت: این مجتمع شامل سالن های متعدد برای پذیرایی از مردان و زنان و برگزاری جلسات و مجهز به امکانات بهداشتی و درمانی و آشپزخانه برای تهیه وعده های غذایی است که بین زائران توزیع می شود.

مهندس ناظر این پروژه خاطرنشان کرد: قرار است امکانات این مجتع افزایش یابد و از جمله حفر چاه آب در دستور کار این مجتمع به منظور پاسخگویی به نیازهای روزافزون زائران قرار دارد.

وی هم چنین تصریح کرد: این پروژه به مراحل پایانی خود رسیده و در روزهای آینده افتتاح خواهد شد، و در حال حاضر کار بر روی نما و تجهیز سالن ها به امکانات مورد نیاز از جمله تهویه مطبوع، پنکه و روشنایی و افزودن سایر خدمات کیفی به زائران در حال انجام است.

بخش هنری و صنایع دستی حرم مطهر عباسی نیز در آماده سازی این مجتمع همکاری داشته و علاوه بر آن، آماده ارائه تولیدات خود به زائران می باشد.

مهندس عمار صلاح معاون اداره مهندسی آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس نیز در این رابطه گفت: کارکنان این اداره، بازسازی مجتمع خدماتی حضرت اباالفضل العباس علیه السلام واقع در جاده کربلا-نجف را نیز با همکاری ادارات مربوطه در حرم مطهر عباسی به عنوان بخشی از مقدمات زیارت اربعین حسینی آغاز کردند.

صلاح در ادامه اظهار داشت: «کارکنان این اداره بیش از یک ماه است که به طور مداوم با هدف تکمیل کلیه امور ویژه ی مربوط به مجتمع خدماتی حضرت اباالفضل العباس علیه السلام و مقاوم سازی آن در حال فعالیت هستند تا در ایام زیارت اربعین آماده بهره برداری برای زائران حسینی باشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا