اخبارجهانجهان اسلامعراق

آغاز طرح انتقال زائران اربعین حسینی به کربلا از سوی وزارت حمل و نقل عراق

وزارت حمل و نقل عراق از آغاز طرح خدمات رسانی زیارت اربعین از مناطق مرزی تا شهر مقدس کربلا خبر داد.

دفتر رسانه ای وزارت حمل و نقل عراق در بیانیه ای اعلام کرد: این وزارتخانه با مشارکت همه ادارات و تشکل های این زیر مجموعه، طرح ویژه خدمات رسانی به زائران حسینی در ایام زیارت اربعین را آغاز کرده است.

این بیانیه می افزاید: با دستور وزیر حمل و نقل، اتاق عملیات این وزارتخانه به ریاست معاون اداری و مشارکت مدیران کل وزارتخانه و مسئولان تشکل های ذیربط به منظور آغاز اجرای طرح خدمات رسانی در ایام اربعین و تلاش برای ارائه بهترین خدمات به زائران امام حسین علیه السلام تشکیل شده است.

دفتر رسانه ای وزارت حمل و نقل عراق در ادامه اظهار داشت: زیر مجموعه ها و تشکل‌های این وزارتخانه بر اساس برنامه‌ای که با هماهنگی کمیته ویژه زیارت اربعین تدوین شده، عملیات انتقال زائران را از گذرگاه‌های مرزی به شهر مقدس کربلا آغاز کرده اند.

در ادامه این بیانیه آمده: شرکت های حمل و نقل عمومی و مدیریت حمل‌ و نقل خصوصی نیز فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند، و از گذرگاه های مرزی شلمچه، چذابه، خسروی و مهران، تحت نظارت اتاق عملیات وزارت حمل و نقل و ادارات استانی خدمت رسانی می نمایند.

دفتر رسانه ای وزارت حمل و نقل عراق خاطرنشان کرد برای اجرای این طرح، وسایل نقلیه ای از گذرگاه مرزی شلمچه به ایستگاه راه آهن و پایانه مسافربری بصره به منظور انتقال زائران به شهر مقدس کربلا در نظر گرفته است.

در این طرح ویژه، شرکت حمل و نقل عمومی (50) دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران در گذرگاه های مرزی اختصاص داده و (600) دستگاه اتوبوس و 50 اتوبوس ذخیره را برای فعالیت در محورهای مواصلاتی بر اساس نیاز آماده کرده است.

هم چنین شرکت راه آهن عراق در حال آماده سازی 16 قطار مدرن در محورهای (بغداد- کربلا)، (بصره- کربلا) (سوق الشویخ-ناصریه-کربلا) (دیوانیه-کربلا) و بالعکس است.

در این بیانیه در رابطه با فعالیت خطوط هوایی عراق، در چارچوب این طرح ویژه آمده است: فعالیت های ناوگان هوایی عراق نیز آغاز شده و فرودگاه‌های بین‌المللی بغداد و نجف همراه با 26 هواپیما برای تمامی کشورهایی که از آنجا زائران حسینی عازم عراق خواهند شد از جمله بحرین، کویت، بیروت، ایران، هند، پاکستان خدمت رسانی خود را آغاز کرده اند، و علاوه بر آن، اتوبوس هایی برای انتقال زائران از مبادی ورودی فرودگاه‌های بین‌المللی بغداد و نجف به شهر مقدس کربلا در نظر گرفته شده است.

در این طرح ویژه (130) دستگاه کامیون برای پشتیبانی لجستیکی و پشتیبانی از زیرمجموعه های این وزارتخانه با هماهنگی کمیته ویژه زیارت اربعین مشارکت خواهند داشت.

بر اساس این بیانیه، حازم الحفاظی معاون امور اداری، و رئیس اتاق عملیات وزارت حمل‌ونقل تأکید کرده: همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای اجرای برنامه‌های پیش بینی شده در ایام زیارت اربعین حسینی آمادگی کامل دارند.

دفتر رسانه ای وزارت حمل و نقل عراق خاطرنشان کرد: وزیر حمل و نقل دستور تشکیل کمیته‌های میدانی برای پیگیری اجرای طرح‌های خدماتی توسط زیر مجموعه های این وزارتخانه را با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط به منظور ارائه بهترین خدمات به زائران حسینی داده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا