اخبارافغانستانجهان

طالبان فعالیت ۱۷ رادیو و تلویزیون محلی در شرق افغانستان را تعلیق کرد

مرکز خبرنگاران افغانستان می‌گوید طالبان فعالیت ۱۷ شبکه‌ی رادیویی و تلویزیونی در استان ننگرهار را به دلیل نپرداختن مالیات به تعلیق درآورده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان روز دوشنبه، ۱۵ مرداد، با انتشار بیانیه‌ای گفته است که وزارت مخابرات و تکنولوژی طالبان به این رسانه‌ها هشدار داده‌ اند تا زمانی که مالیات گذشته را پرداخت نکنند، اجازه فعالیت نخواهند داشت.

این نهاد ضمن ابراز نگرانی جدی نسبت به این موضوع، خواستار تجدیدنظر در این تصمیم و برخورد منصفانه با رسانه‌های محلی توسط طالبان شده است.

مسؤلان رسانه‌های محلی ننگرهار به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته‌اند که مشکلات اقتصادی آنان پس از تسلط دوباره‌ی طالبان بر افغانستان، دو برابر افزایش یافته و تبلیغات تجاری که منبع اصلی درآمد آنان بود، به صورت بی‌سابقه کاهش یافته است.

ماه گذشته نیز مرکز خبرنگاران افغانستان گفته بود که در شش ماه نخست سال جاری، طالبان هفت رسانه از جمله دو تلویزیون در کابل، دو رادیو در غزنی، یک رادیو در لغمان و دو رادیو دیگر در استان های خوست و پروان را مسدود کرده‌ اند.

گفتنی است طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، محدودیت‌های گسترده بر فعالیت رسانه‌ها و خبرنگاران در این کشور وضع کرده‌ اند.

نهادهای مدافع خبرنگاران میگویند؛ علاوه بر این‌که بیشتر خبرنگاران کشور را ترک کردند، بسیاری از رسانه‌ها نیز به دلیل مشکلات اقتصادی، فعالیت خود را متوقف کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا