اخبارپاکستانجهان

افزایش حملات شبه نظامیان سنی تندرو پاکستان در هفت ماه گذشته

پاکستان شاهد افزایش حملات شبه نظامیان سنی تندرو می باشد و طی این حملات، 108 نفر از جمله پرسنل امنیتی و غیرنظامیان در سراسر کشور کشته شدند.

بر اساس گزارش های دریافتی حداقل 582 نفر از جمله پرسنل امنیتی و غیرنظامیان در 557 حمله مشکوک ستیزه جویان تندروی سنی، طی هفت ماه گذشته، از ماه ژانویه تاکنون کشته و 610 زخمی شده اند.

حملات مشکوک ستیزه جویان در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان، هم مرز با افغانستان در ماه جولای نیز افزایش یافته و این استان شاهد 36 حمله ستیزه جویان بوده که منجر به کشته شدن 60 نفر و زخمی شدن 27 نفر شد.

استان بلوچستان در جنوب غربی نیز شاهد 12 حمله ستیزه جویان بود که منجر به 12 کشته و 24 زخمی شد، استان سند هم با پنج حمله روبرو شد که منجر به کشته شدن شش و دو زخمی شد.

نیروهای امنیتی کشور همچنین شش فرمانده کلیدی تحریک طالبان پاکستان را کشتند.

ارتش پاکستان همچنین پس از حملات اخیر به نیروها در مناطق وزیرستان، خیبر و کرم، عملیات های پیش گیرانه خود را در خیبر پختونخوا و بلوچستان تشدید کرد.

در 10 عملیات که توسط ارتش در خیبر پختونخوا و بلوچستان در ماه جولای انجام شد، حداقل 29 تروریست مظنون کشته شدند و 17 سرباز از جمله یک افسر نیز جان خود را از دست دادند.

اسلام آباد شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان “مستقر در افغانستان” را به انجام حملات تروریستی در داخل پاکستان متهم می کند، در حالی که کابل این اتهام را رد می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا