اخبارجهانعراق

آمادگی کامل استان بصره برای استقبال از زائران و کاروان های شرکت کننده در مراسم مشایه اربعین

آمادگی کامل استان بصره برای استقبال از زائران و کاروان های شرکت کننده در مراسم مشایه اربعین

کمیته ویژه زیارت اربعین در استان بصره بر آمادگی کامل برای استقبال از عزاداران حسینی و فراهم کردن شرایط برای اعزام آنان به شهر مقدس کربلا تاکید کرد.

کمیته ویژه زیارت اربعین در استان بصره تأکید کرد که زیارت ویژه اربعین در سال جاری با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود.

این کمیته هم چنین احتمال حضور سیل آسای عزاداران حسینی از گذرگاه صفوان بیشتر از سال‌های گذشته خبر داد.

هشام نعمه، رئیس کمیته ویژه زیارت اربعین در استان بصره در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی نهادها و دستگاه های ذیریط در استان بصره، از جمله شهرداری، ادارات آب و فاضلاب و همچنین ادارات پشتیبان مانند شرکت های نفت و برق ضمن اعلام تمایل خود را برای مشارکت در این طرح، برای استقبال از زائران اربعین، آمادگی کامل دارند.

وی در ادامه اظهار داشت که برنامه های زیارت اربعین سال جاری، از فاو، آخرین نقطه خروجی استان بصره ساماندهی شده و زائران اربعین حسینی مسیرهایی که طبق برنامه ریزی هایی که در نظر گرفته شده، طی می کنند.

هشام نعمه تصریح کرد: کاروان های زائران اربعین از رأس البیشه در منتهی الیه جنوب عراق و همچنین از بندر شلمچه حرکت خود را آغاز کرده اند، اما در حال حاضر تعداد آنها زیاد نیست اما قرار است در ایام اوج حضور زائران، مکانی برای اسکان آنان و وسایل نقلیه آنها ایجاد شود تا مشایه خود را آغاز نمایند.

گفتنی است که استان بصره اولین نقطه شروع زائران حسینی برای شرکت در مراسم بزرگداشت اربعین امام حسین علیه السلام است که با پای پیاده از آنجا حرکت خود را آغاز می کنند و علاوه بر آن یکی از مهمترین گذرگاه های مرزی است که زائران خارجی از ایران، کشورهای خلیج فارس و سایر کشورها از آن عبور می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا