اخبارجهان

جنایت و سرکوب جدید چین علیه اویغورها، جدا کردن فرزندان از خانواده ها

یک گزارش حقوق بشری نشان می‌دهد که چین کودکان مسلمان اویغور را از خانواده‌هایشان گرفته، تا آنها را از دینشان دور کند.

اخیراً گزارشی منتشر شده که جنایت چین را در ربودن کودکان مسلمان اویغور از خانواده هایشان و اعمال سیاست همسان سازی اجباری در مورد آنها فاش می کند.

این گزارش که در 19 ژوئیه در وب‌سایت رسمی مرکز منافع ملی ترکستان شرقی منتشر شد، جزئیات سرکوب تاریخی بی‌سابقه در ترکستان شرقی را نشان می‌دهد و تاکید می‌کند که چین کودکان اویغور را با هدف چینی‌سازی از خانواده‌هایشان می‌گیرد.

این گزارش توسط پژوهشگران مستقل و برخی از محققان دانشگاه کرنل و تهیه شده است.

این گزارش تایید می کند که بزرگترین جنایت صورت گرفته توسط چین در حال حاضر، ربودن و جذب اجباری کودکان در منطقه مسلمان نشین ترکستان شرقی است.

این گزارش نشان می دهد که چین به عنوان بخشی از کارزار سرکوب خود در منطقه، یک سلسله آدم ربایی دسته جمعی را با هدف قرار دادن کودکان اویغور، قزاق و سایر قومیت های مسلمان انجام داده است.

اگرچه این آدم ربایی ها در سال 2017 آغاز شد، اما سابقه سرکوب چین به سال 1949 باز می گردد، زمانی که چین ترکستان شرقی را اشغال کرد.

این گزارش توضیح می‌دهد که چین نوجوانان اویغور را به مدارس به اصطلاح «ویژه» و «دارالایتام» فرستاده و آنها را به زور از خانواده‌ها، و محیط زبانی و فرهنگی خود جدا کرده و از استفاده از زبان مادری‌شان جلوگیری کرده است.

کودکانی که از دستورات سرپیچی کنند، مورد ضرب و شتم، شکنجه و جدایی از فرهنگ خود قرار می گیرند و در نتیجه در طی دو سال زبان مادری خود را فراموش می کنند.

این گزارش بر اساس مشاهدات شاهدان عینی، عکس‌ها و فیلم‌های نگهبانان در دارالایتام ها و همچنین رسانه‌های اجتماعی چین و مقام های مربوطه متکی است.

این گزارش همچنین فاش کرده که چین اردوگاه‌های کودکان با نام «یسلی» را راه اندازی کرده که در آن کودکان در ساختمان‌های دولتی متروکه و مساجد بسته شده در ترکستان شرقی پنهان می‌شوند.

در این اردوها کودکان از صحبت کردن به زبان مادری خود منع می شوند و با هدف جداسازی کامل آنها از هویت قومی و مذهبی خود به طور کامل چینی آموزش می بینند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا