اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

آیت الله العظمی شیرازی: در روایات آمده که کربلا تنها سرزمینی از کره زمین است که بالاترین جایگاه را در بهشت خواهد داشت

نشست علمی روزانه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی، روز یکشنبه بیستم محرم سال 1446 برگزار شد، در این نشست هم‌چون جلسات پیشین، ایشان به سوال‌های حاضران در جلسه، پیرامون مسائل مختلف فقهی پاسخ دادند.

آیت الله العظمی شیرازی در رابطه با فضیلت سرزمین کربلا فرمودند: در روایات آمده که هیچ سرزمینی مثل زمین کربلا نیست، و هیچ روزی مثل عاشورا نیست، همان گونه که امام حسن مجتبی فرمودند: لَا یَوْمَ‏ کَیَوْمِکَ یَا اَبا عَبْدِاللهِ.

معظم له در ادامه فرمودند: در روایات هم چنین آمده که کربلا تنها سرزمینی از کره زمین است که بالاترین جایگاه را در بهشت خواهد داشت.

ایشان هم چنین تاکید فرمودند: اگرچه زیارت عاشورا حدیث قدسی است و در هر جا و هر مکان می توان با خواندن آن، امام حسین علیه السلام را زیارت کرد اما برخی از علماء، افضل زیارات امام حسین علیه السلام را هنگام تشرف به کربلا و نزد مرقد مطهر آن حضرت، زیارت عرفه دانسته اند، و این مطلب را از برخی از روایات استفاده کرده اند، و از جمله در این دست از روایات آمده که خدای عزوجل به زائران امام حسین در روز عرفه قبل از زائران خود در عرفات، نظر و توجه می کند.

لازم به ذکر است که سلسله نشست‌های علمی آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی به صورت روزانه در بیت معظم له در شهر مقدس قم خیابان چهارمردان کوچه ۶ راس ساعت ۱۰:۴۵ به وقت محلی برگزار می‌شود و شما می‌توانید به صورت مستقیم از شبکه امام حسین علیه السلام ماهواره یاهست فرکانس ۱۲۰۷۳ بیننده این نشست علمی باشید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا