اخبارجهانجهان اسلامسوریه

مقابله شیعیان سوریه با گروه تروریستی داعش اموی با تجلیل از شعائر مقدس حسینی

علیرغم بازگشت گروه سنی های تندرو و تروریستی داعش و احتمال هدف قرار دادن مراکز مربوط به شیعیان در سوریه، این کشور شاهد احیای شعائر امام حسین علیه السلام در ایام محرم و عاشورای حسینی با حضور پرشور شیعیان این کشور بود.

شیعیان سوریه چندین شهر این کشور با برگزاری مجالس عزاداری به مناسبت ایام محرم و عاشورای حسینی نسبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت ابراز ارادت و وفاداری نمودند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه حضور چشمگیر و گسترده شیعیان سوریه در این مجالس که در ده روز دوم ماه محرم ادامه داشت، بیانگر تداوم انقلاب حسینی و شعائر حضرت سیدالشهدا علیه السلام در روح محبان اهل بیت و بی توجهی آنان نسبت به تهدیدهای تروریستی است.

عزاداران شیعه با احیای شعائر حسینی که در تقابل با اندیشه های انحرافی و باطل توطئه‌گران و دشمنان اهل بیت علیه اسلام اصیل است، بر موضع خود در برابر تلاش‌های تروریسم برای بازگشت به کشورشان و ایستادگی در برابر آنها تأکید کردند.

در ایام محرم شهرهای دمشق، حلب، حطله و سایر مناطق سوریه در مراسم بزرگداشت شعائر امام حسین علیه السلام به صورت گسترده شرکت نمودند.

شیعیان سوریه با تجلیل از شعائر حسینی و روشن نگه داشتن نور امید در جان خود، در انتظار مرگ امویان زمان که در روزگار امروز در گروه سنی های تندرو و تروریستی داعش تبلور یافته می باشند.

گفتنی است که حرم مطهر حضرت زینب و حرم مطهر حضرت رقیه سلام الله علیهما در دمشق پذیرای عزادارانی است که از مناطق مختلف همچنین سوریه، ایران و سایر کشورها به منظور زیارت و عرض تسلیت و گرامیداشت ایام محرم به این سرزمین آمده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا