اخبارجهانجهان اسلامعراق

دستور نخست وزیر عراق به استانداری ها جهت همکاری همه جانبه به منظور برگزاری هر چه مطلوب تر زیارت اربعین

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به استانداری های عراق دستور داد تا تلاش های لازم را برای دستیابی به آمادگی لازم به منظور اجرای هر چه مطلوب تر زیارت اربعین انجام دهند.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، با هدف اطمینان از سازماندهی و مدیریت موثر مراسم بزرگداشت زیارت اربعین که شاهد حضور سیل آسای میلیون ها نفر از محبان اهل بیت علیهم السلام از سراسر دنیاست، دستوراتی را به استانداری های عراق در خصوص آمادگی لازم جهت برگزاری هر چه مطلوب تر زیارت اربعین صادر کرد.

السودانی بر اهمیت نقش استانداری در این مناسبت مهم تاکید کرد و به آنها دستور داد تا تلاش های لازم به منظور دستیابی به آمادگی های لازم برای اطمینان از اجرای هر چه مطلوب تر و موفق این زیارت بزرگ را انجام دهند.

وی بر لزوم اجرای کامل وظایف و مهم محوله به استانداری ها از جمله تسهیل در ورود و خروج زائران و تامین امنیت و تضمین سلامتی آنان در گذرگاه های مرزی تاکید کرد.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد که کمیته دائمی زیارت میلیونی اربعین از پایان مراسم زیارت سال گذشته تاکنون به برگزاری جلسات خود ادامه می دهد و اولویت های خود را برای سال جاری به منظور کسب اطمینان از بهبود خدمات و تامین هر آنچه که برای زائران لازم است تعیین کرده است.

السودانی اعلام کرد که این کمیته هفته آینده همایش ویژه ای را برای بررسی جزئیات نهایی مقدمات برگزاری این مراسم و اقداماتی که در ادامه آن لازم است که انجام شود، برگزار خواهد کرد.

در همین راستا، السودانی از تلاش‌های استانداری کربلا و سایر دستگاه ها و نهادهای پشتیبان و همراه در زیارت میلیونی محرم الحرام قدردانی کرد و از هماهنگی‌های موثر و اقدامات انجام شده برای تضمین موفقیت این مراسم بزرگ قدردانی کرد.

وی در ادامه افزود: بدون تردید تجارب گذشته به بهبود و توسعه برنامه های آینده برای ارائه بهترین خدمات به زائران کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است که زیارت اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات مذهبی در جهان است که میلیون ها زائر از نقاط مختلف عراق و کشورهای همسایه و سراسر دنیا برای گرامیداشت سالروز اربعین امام حسین علیه السلام عازم شهر مقدس کربلا می شوند.

برگزاری هر چه مطلوب تر این مناسبت نیازمند تلاش های موثر همه دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای ذی ربط برای کسب اطمینان از سازماندهی و ساماندهی به بهترین شکل ممکن نسبت به ارائه هرچه مطلوب تر خدمات امنیتی و بهداشتی، از جمله حمل و نقل ، اسکان و سایر خدمات لجستیکی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا