اخبارافغانستانجهان

تداوم فشار علیه شیعیان در دایکندی؛ ضرب و شتم و زخمی کردن سه شهروند شیعه توسط کوچی ها

منابع در شهرستان کِیتی دایکُندِی می‌گویند که کوچی‌ها سه نفر از ساکنان این شهرستان را مورد ضرب و شتم قرار داده و زخمی کرده ‌اند.

منابع گفته اند این سه نفر روز شنبه 6 مرداد، پس از آن‌که مانع ورود گوسفندان کوچی‌ها به مزارع شان شدند، توسط گروهی از مردان کوچی مورد ضرب ‌و شتم قرار گرفته ‌اند.

بر اساس تصاویری که از این سه نفر در اختیار رسانه ها قرار گرفته، افراد یاد شده از ناحیه‌ی سر آسیب دیده و چهره‌های‌شان خون ‌آلود است.

منابع وضعیت جراحات این سه نفر را جدی توصیف کردند.

از این سه نفر به ‌نام‌های سید زمان، سید رحمان و سید علی نام برده شده و گفته شده که این افراد توسط بیش از 10 مرد کوچی مورد ضرب ‌و شتم قرار گرفته‌ اند.

گفته می شود برخی از ساکنان محل از جریان ضرب ‌و شتم این افراد ویدئو ضبط کرده بودند، اما کوچی‌ها موبایل‌ها را گرفته و شکسته‌ اند.

از زمان تسلط دوباره‌ی طالبان بر افغانستان، گزارش‌های متعددی از درگیری کوچی‌ها با ساکنان محل و هجوم آنان بر سر زمین و مزارع در استان های مختلف به ویژه مناطق مرکزی و هزاره نشین افغانستان منتشر شده است.

پیش از این در چندین مورد، طالبان با حمایت از کوچی ها، مردمان بومی را به بهانه های مختلف مجبور به پرداخت پول های هنگفت کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا