اخبارپاکستانجهان

پایان نشست ادبی چند زبانه در کشمیر با موضوع شعائر حسینی

با حضور چهره های برجسته ادبی و سیاسی در منطقه کشمیر نشست چندزبانه ادبی با موضوع شعائر حسینی را به پایان رسید.

سه شنبه هفته گذشته نشست ادبی چندزبانه با موضوع شعائر حسینی به همت فرهنگستان هنر، فرهنگ و زبان لاداخ در شهر کارگیل کشمیر با هدف گرامیداشت شهادت سبط پیامبر اکرم حضرت امام حسین به پایان رسید.

مهمانان اصلی این مراسم، نماینده پارلمان و مشاور برجسته هندی، ناصر حسین منشی، به همراه نویسنده دیگر هندی و برنده جایزه بین المللی جشنواره بین المللی شعر پادما اصغرعلی بشارت و همچنین رئیس شورای علمای شیعه در اروپا، محقق پاکستانی «آقا سید رضا رضوی» و تعدادی از مشهورترین روحانیون، ادیبان و نویسندگان شبه قاره هند بودند.

این نشست شعر به همت جمعی از شاعران ارشد منطقه در حالی برگزار شد که در دومین روز آن بیش از 20 شعر با محوریت تجلیل از ایثارگری های شهدای کربلا و تفکر و منش حسینی و فلسفه شهادت قرائت شد.

ناصر حسین منشی در سخنان خود در این مراسم با بیان اینکه این نشست سرشار از احساس و ماتم به یاد حضرت سیدالشهدا علیه السلام برگزار شده، نقش آکادمی فرهنگ و هنر لاداخ را در برگزاری چنین رویدادهایی ستود.

وی تاکید کرد که پیام و فداکاری امام حسین علیه السلام به تمام نقاط جهان، فارغ از دین، جامعه و عقیده رسیده است و شاعران برجسته یاد و خاطره سبط رسول خدا صلی الله علیه و آله گرامی می دارند و این جلسه شعر هم در این راستا تجربه شگفت انگیزی بود.

این سیاستمدار برجسته هندی در پایان سخنان خود گفت: کربلا به مانند جایگاه و نهادی است که در آن می‌توانیم یاد بگیریم که چگونه استانداردهای جامعه متمدن را ارتقا دهیم، چگونه مفهوم عدالت را پاس بداریم، و قاطعانه در برابر ظالمان بایستیم و برای حمایت از کارهای خیر فداکاری کنیم، این همان نهادی است که مهاتما گاندی را برانگیخت تا «انقلاب نمک» را به راه بیندازد.

گفتنی است که بیش از 50 شاعر بزرگ از سراسر منطقه در این رویداد ادبی بزرگ شرکت داشتند که به نمایندگی از زبان های مختلف و آثار خود در این همایش حضور یافتند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا