اخبارجهانجهان اسلام

بیش از 560 فلسطینی در پناهگاه‌های سازمان ملل کشته شدند

یک مقام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی می گوید تنها در دو هفته گذشته، 8 مدرسه آنروا که همگی در پناهگاه های آوارگان خدمت می کنند، مورد حمله قرار گرفته اند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (اونروا) طی بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی تاکید کرد که از هر 10 نفر در نوار غزه با جمعیت تقریبی 2.3 میلیون نفر 9 نفر به اجبار آواره شده‌اند.

در این بیانیه تاکید شده است که هیچ جای نوار غزه امن نیست و مردم این منطقه جایی برای رفتن ندارند.

بر اساس این بیانیه، فلسطینی‌های آواره شده سعی می‌کنند در مکان‌هایی که می‌توانند پیدا کنند، از جمله مدارس، ساختمان‌های فروریخته، چادرهای موقتی که روی شن‌ها و حتی در کنار انبوه زباله‌ها تاسیس شده‌اند، پناه بگیرند.

هلال احمر فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در منطقه المواصی که اسرائیل ادعا می‌کند امن است و فلسطینی‌های آواره نوار غزه در آن پناه گرفته‌اند، حتی برای یک چادر هم جا نمانده است.

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) هم چنین اعلام کرد: «بسیاری از مدارس ما تخریب شده‌اند و دیگر نمی‌توان از آنها به عنوان مدرسه استفاده کرد.»

این آژانس تاکید کرد: «تنها در دو هفته گذشته، هشت مدرسه آنروا که به عنوان پناهگاه به آوارگان فلسطینی خدمت می‌کردند، مورد حمله قرار گرفته‌اند.

آنتونیا ماری دی میو، معاون کمیسر کل آنروا در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: «دفتر مرکزی و دفاتر ما در غزه تخریب شده است. بیش از 560 آواره از جمله بسیاری از زنان و کودکان در حالی که زیر پرچم سازمان ملل پناه گرفته بودند، کشته شدند.»

وی افزود که زنان، کودکان، روزنامه‌نگاران و کارکنان همگی همچنان بهای غم‌انگیزی را پرداخت می‌کنند.

دی میو تاکید کرد: «آنروا نیز از این قاعده مستثنی نیست. 199 همکار ما تا کنون کشته شده‌اند و خانواده تعداد زیادی از آنها نیز جان خود را از دست داده‌اند.»

به گفته مقامات بهداشتی غزه نزدیک به 39 هزار و 200 فلسطینی از 7 اکتبر 2023 تاکنون به شهادت رسیده‌اند که اکثر آنها زن و کودک هستند.

به دلیل حملات اسرائیل از 7 اکتبر، اکثریت مردم نوار غزه بارها به اجبار آواره شده‌اند.

به دلیل کوچ اجباری که به “روال عادی” غزه تبدیل شده است، غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان در شرایط سخت تلاش می کنند تا زندگی خود را حفظ کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا