اخبارجهانجهان اسلامعراق

بررسی تأثیر شعائر حسینی در مسابقات ورزشی و هنر اسلامی در نشست مرکز رسانه ای اورست

«مرکز رسانه ای اورست» تأثیر شعائر حسینی در مسابقات ورزشی و هنر اسلامی را مورد بررسی قرار داد.

«مرکز رسانه ای اورست» نشستی را برای بررسی تأثیر شعائر حسینی در رقابت ها، و اجرای مسابقات ورزشی و هنر اسلامی با حضور تعداد زیادی از نخبگان در تالار اورست بغداد برگزار کرد.

این نشست با سخنرانی قهرمان عرب در ماراتن، دکتر سعدون ناصر، در مورد تأثیر شعائر حسینی در بهبود عملکرد جسمانی و دستاوردهای آن همراه بود.

وی در سخنان خود به ارزش های نشأت گرفته از عاشورا که موجب افزایش روحیه استقامت و مبارزه در بین ورزشکاران می شود، اشاره نمود که حاضران در این نشست با صحنه های احساسی و عبارات فوق العاده، روحیه این قهرمان عرب و عملکرد شایست و سخنرانی استثنایی او را تحسین کردند.

پس از آن دکتر احمد جمعه البهادلی، استاد فرهنگستان هنرهای زیبا، در مورد تأثیر حماسه حسینی بر هنر عربی و اسلامی به ایراد سخن پرداخت.

وی در سخنان خود به آثار نقاشی شصت هنرمند عراقی و عرب که در آن حماسه کربلا را در سبک‌های مختلف هنری اعم از حسی یا انتزاعی به تصویر کشیدند، اشاره نمود.

دکتر احمد جمعه البهادلی آثار یاد شده را موجب روشنگری در میان مردم ارزیابی نمود و بر تأثیرحماسه کربلا در طول مراحل مختلف تاریخی و جهانی شدن آن تاکید کرد.

اشاره وی به این نکته که حماسه کربلا بعد عمیقی به هنر جهانی می‌بخشد، با استقبال زیادی از این سوی حضار مواجه ش و محتوای ارزشمند سخنان وی مورد تحسین قرار گرفت.

پس از آن هنرمند برجسته عراقی ستار الذهبی با ارائه کلیپ هایی از مرثیه ها و اشعار دلنشین حسینی، فضای حزن و اندوه را به این نشست افزود.

این نشست با ارائه آثار ارزشمندی از سوی شخصیت های برجسته ای مانند دکتر قاسم لزام، دکتر کریم فرحان، سرلشکر محمود الحیانی، روزنامه نگار جلیل العبودی، کاپیتان محمد سلمان، مدیر انجمن هنرهای اصیل و تنی چند از چهره های برجسته به تأثیر سلحشوری های قهرمانانه واقعه کربلا در زمینه های مختلف پرداختند.

این نشست با همراهی و تشویق زائدالوصف حاضران به پایان رسید و شرکت کنندگان نسبت به نحوه برگزاری مطلوب و متمایز مراسم حسینی که در آن اقشار مختلف هنری، ورزشی، رسانه‌ها، جامعه، دانشگاهیان و نویسندگان شرکت داشتند، تحسین خود را ابراز نمودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا