اخباراروپاجهان

سازمان جهانی نفی خشونت: ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس نقض آشکار آزادی هاست

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده ) در بیانیه ای اعلام کرد که ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس نقض آشکار آزادی هاست.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) تصمیم وزیر ورزش فرانسه مبنی بر ممنوعیت حجاب ورزشکاران زن فرانسوی شرکت‌کننده در المپیک 2024 پاریس را به شدت محکوم کرد.

این سازمان تاکید کرد که این اقدام نژادپرستانه نقض آشکار آزادی‌های تضمین‌شده بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) طی بیانیه ای ضمن اظهار تاسف از تصمیم فرانسه اظهار داشت: این رفتار نژادپرستانه، غیرقابل قبول و بی‌توجهی شدید به احساسات مسلمانان ساکن در داخل و خارج فرانسه است، علاوه بر اینکه نقض آشکار قوانین و کنوانسیون های بین المللی و تلاش برای تضعیف هویت طبیعی زنان مسلمان است.

این سازمان از مقام های فرانسوی خواست تا این تصمیم خودسرانه را بررسی کرده و به دلیل آسیبی که به تصویر دموکراسی و آزادی های تضمین شده توسط دولت فرانسه که معتقد به جدایی دین از دولت است، آن را لغو کنند.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) تاکید کرد که این تصمیم اصول آزادی و برابری مورد ادعای فرانسه را نقض می کند و تبعیض علیه زنان مسلمان را ترویج می کند.

سازمان بین المللی بدون خشونت، از جامعه بین المللی و سازمان های حقوق بشری خواست در برابر این تصمیم بایستند و دولت فرانسه را برای پس گرفتن آن تحت فشار قرار دهند.

مسلمان آزاده هم چنین تاکید کرد که آزادی مذهبی یک حق اساسی است که باید در هر مکان و زمانی از آن محافظت شود.

سازمان جهانی نفی خشونت در پایان بیانیه خود گفت: ورزش باید عرصه تفاهم و همکاری بین مردم باشد نه عرصه تبعیض و آزار و اذیت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا