اخبارجهانجهان اسلامعراق

آمادگی کامل وزارت حمل و نقل عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی

وزیر حمل و نقل عراق از آمادگی این وزارتخانه برای زیارت اربعین خبر داد و از پیشرفت پروژه راه آهن ساوه – حجامه خبر داد.

رزاق محیبس السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق، آمادگی این وزارتخانه را برای مشارکت در انتقال زائران در زیارت میلیونی اربعین اعلام کرد و از تشکیل کمیته ویژه ای بدین منظور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه السعداوی در این زمینه اظهار داشت: ستاد ویژه ای توسط محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق برای هماهنگی امور مربوط به زیارت میلیونی اربعین  تشکیل شد که وزارت حمل و نقل یکی از اعضای این ستاد و یژه است.

وی هم چنین تاکید کرد: وزارت حمل و نقل آمادگی کامل دارد تا در زیارت اربعین در خدمت زائران امام حسین علیه السلام باشد.

السعداوی خاطرنشان کرد که تمام شرکت های حمل و نقل وابسته به این وزارتخانه از جمله شرکت های مسافربری و اتحادیه ها، شرکت های حمل و نقل خصوصی، شرکت حمل و نقل زمینی و همچنین خطوط هوایی عراق و شرکت راه آهن آماده مشارکت در این مراسم هستند.

وی  در مورد پروژه راه آهن ساوه-حجامه در استان المثنی اعلام کرد که میزان تکمیل این پروژه به 96 درصد رسیده و این پروژه یک پروژه بزرگ و استراتژیک در برنامه دولت است.

وزیر حمل و نقل عراق با بیان اینکه قرار است این پروژه در 9 شهریور ماه سال جاری به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: این پروژه 96 درصد تکمیل شده و به مراحل پایانی نزدیک است، علیرغم آنکه فعالیت این پروژه از سال 1391 متوقف شده بود.

السعداوی افزود: زمانی که دولت فعلی عراق تشکیل شد، فعالیت این پروژه از سر گرفته شد، این پروژه شامل یک خط آهن به طول 43 کیلومتر است که سه پل عظیم بر روی رودخانه فرات و دو ایستگاه را شامل می شود.

وزیر حمل و نقل عراق تاکید کرد که این تلاش‌ها بخشی از آمادگی‌های لازم برای پذیرایی از میلیون‌ها زائر در ایام اربعین است که نشان‌دهنده تعهد دولت عراق برای ارائه بهترین خدمات و امکانات به میهمانان وزائران امام حسین علیه‌السلام است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا