اخبارجهانجهان اسلامعراق

بندر شلمچه آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران اربعین را دارد

کمیته امنیت و بنادر مرزی بصره اعلام کرد که برای زیارت اربعین آماده هستیم و در منطقه شلمچه ظرفیت پذیرایی روزانه 150 هزار در روزهای اوج زیارت اربعین رادارد.

عقیل الفریجی، رئیس کمیته امنیت و بنادر مرزی در شورای استان بصره از آمادگی بنادر این استان برای پذیرایی از زائران اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه الفریجی در این رابطه گفت: بندر شلمچه که بزرگترین و مهم‌ترین بندر در سطح استان است، در روزهای اوج زیارت اربعین، آماده پذیرایی روزانه بین 120 تا 150 هزار زائر را دارد.

وی با تاکید بر اینکه این بندر با تمام ظرفیت برای پذیرایی از زائران در تمام بخش ها و جزئیات آماده است، خاطرنشان کرد: برخی مشکلات جزئی در ایین بندر وجود داشت که سریعا به آن رسیدگی شد، از جمله با توجه به افزایش دما در این روزها مبادی ورودی با اسپری های آب و فن های هوا پوشانده و خنک می شود، هم چنین جاده تردد بین دو طرف عراق و ایران در حال تعمیر است.

رئیس کمیته امنیت و بنادر مرزی در شورای استان بصره در ادامه افزود: راه های فرعی و مراکز تجمعی که برای زائران در نظر گرفته شده، آماده بهره برداری شده، هم چنین بخش بهداشت برای پذیرش ورودی ها کاملا آماده شده و علاوه بر آن برای تسهیل ورود زائران، در بخش گذرنامه، افسران ویژه مشخص و  دستگاه ها و رایانه ها آماده اند.

الفریجی همچنین با اشاره به تکمیل جاده خارجی که بصره را به کربلا متصل می کند، خاطرنشان کرد: این جاده یکی از جاده های مهم و جدید بصره برای انتقال سریع زائران است که دو طرف عراقی و ایرانی را به هم متصل می کند که این اقدام مسیر را ورود زائران بسیار تسهیل می کند.

وی در ادامه افزود: بندر صفوان هم که یک بندر جدید است و در بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی خلیج فارس تکمیل شد، اکنون آماده پذیرایی از زائران است و می تواند تعدادی از زائران را در خود جای دهد، با توجه به ویژه اینکه تعداد زائرانی که از بندر صفوان وارد می شوند در مقایسه با شلمچه بسیار کمتر است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا