اخبارجهانجهان اسلامعراق

پیش بینی می شود 25 میلیون زائر برای بزرگداشت مراسم زیارت میلیونی اربعین وارد کربلا شوند

استانداری کربلا برای تدارک زیارت اربعین امام حسین علیه السلام اقدامات اولیه را انجام داده و انتظار دارد در سال جاری 25 میلیون زائر وارد این شهر مقدس شوند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه نصیف جاسم الخطابی در گفتگویی مطبوعاتی اظهار داشت: این هفته جلسات متعددی با ادارات مختلف خدمات رسانی برای ارزیابی عملکرد آنها در مراسم گرامیداشت روز عاشورا برگزار شد و به آنها دستور داده شد تا نظرات و پیشنهادات خود را به منظور برنامه ریزی جهت زیارت اربعین امام حسین علیه السلام ارائه کنند.

الخطابی هم چنین تصریح کرد: استانداری اقدامات اولیه را برای تسهیل ورود زائران به شهر رمقدس کربلا انجام داده که از جمله آن ها می‌توان به آماده‌سازی پنج پارکینگ برای وسایل نقلیه به منظور تسهیل در بازگشت آنان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: استانداری کربلا جاده کمربندی امام حسین علیه السلام را که کربلا را به منطقه هندیه در استان بابل متصل می کند تکمیل کرده است، و  این جاده برای کاهش ازدحام در ورودی های شهر بسیار موثر خواهد بود.

استاندار کربلا در ادامه افزود: علاوه بر اقدامات یاد شده، تکمیل پروژه مجتمع آب امام حسین علیه السلام با ظرفیت ده هزار مترمکعب در روز، برای تامین آب شرب مورد نیاز زائران نیز از جمله فعالیت هایی بوده است که برای تامین رفاه و آسایش زائران اربعین صورت گرفته است..

الخطابی پیش بینی کرد تعداد زائرانی که در ایام اربعین شهادت امام حسین علیه السلام در سال جاری از داخل و خارج عراق وارد شهر مقدس کربلا می شوند  به 25 میلیون نفر برسد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا