اخبارجهانجهان اسلامعراق

بازدید استاندار میسان از گذرگاه مرزی الشیب – چذابه به منظور آمادگی لازم جهت پذیرایی از زائران اربعین حسینی

استاندار میسان عراق از گذرگاه مرزی الشیب عراق که در امتداد گذرگاه مرزی چذابه در ایران می باشد، به منظور آمادگی هر چه بهتر و بیشتر این مرکز در ایام زیارت اربعین و تسهیل ورود زائران، بازدید به عمل آورد.

حبیب الفرطوسی استاندار میسان عراق برای پیگیری مقدمات زیارت اربعین از گذرگاه مرزی الشیب که در امتداد گذرگاه مرزی چذابه در استان خوزستان ایران می باشد، بازدید کرد.

وی طی این بازدید در جریان اقدامات مقدماتی و تمهیدات لازم برای ارائه تسهیلات لازم به زائران اربعین حسینی قرار گرفت.

بازدید از اقدامات عوامل اجرایی و نظامی و انتظامی در این گذرگاه مرزی از جمله ادارات گذرنامه و اقامت از جمله برنامه های استاندار میسان در جریان بازدید از این گذرگاه مرزی بود.

الفرطوسی در این بازدید بر اهمیت تکمیل هر چه سریعتر مقدمات لازم زیارت اربعین و تعمیر و نگهداری امکانات لازم در این خصوص، و حصول اطمینان از ارائه بهترین خدمات به زائران تاکید کرد.

در این زمینه هم چنین استاندار میسان به اداره توزیع برق این منطقه دستور داد تا خط کم فشار را برای سرویس دهی به موکب هایی که در این گذرگاه مرزی حضور خواهند داشت، تامین نماید.

وی علاوه بر آن دستورات لازم را به اداره آب میسان برای تعریض خط آبی به طول 500 متر صادر نمود تا برای زائرین و موکب های حسینی آب لازم از آن طریق تهیه شود.

این اقدامات در چارچوب تلاش‌های مستمر مقام های محلی دولت عراق برای اطمینان یافتن از آسایش و ایمنی زائران در زیارت پیش روی اربعین حسینی است که شاهد حضور سیل آسای تعداد زیادی از زائران از داخل و خارج عراق به شهر مقدس کربلا به مناسبت اربعین شهادت امام حسین علیه السلام است.

الفرطوسی بر تعهد کامل خود نسبت به ارائه هر آنچه که برای تضمین برگزاری هر چه مطلوب تر این زیارت مهم مذهبی است تاکید و بر اهمیت هماهنگی بین طرف های مختلف ذیربط برای ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین حسینی تاکید کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا