اخبارجهانجهان اسلامعراق

نامه رئیس موسسه مصباح الحسین به نخست وزیر عراق، توصیه های آیت الله العظمی شیرازی برای زیارت اربعین مورد تاکید قرار گرفت

شیخ مصطفی محمدی رئیس مؤسسه فرهنگی نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام طی نامه ای از نخست وزیر عراق خواستار مساعدت دولت عراق به منظور برگزاری هر چه مطلوب تر مراسم بزرگداشت زیارت اربعین حسینی شد.

شیخ مصطفی محمدی رئیس مؤسسه فرهنگی نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام طی نامه ای از محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق خواست که مرزهای عراق به روی کسانی که مایل به شرکت در مراسم بزرگداشت میلیونی اربعین هستند باز شود و تسهیلات لازم به منظور ورود آنها به این کشور صورت پذیرد.

این موسسه که زیر نظر دفتر مرجعیت عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی فعالیت می کند، در نامه خود توجه نخست وزیر عراق را به ضرورت تسهیل ورود زائران حرم حسینی به عراق جلب و تاکید نموده که این اقدام به عنوان یک وظیفه انسانی و قانونی دولت عراق نسبت به زائران حرم اباعبدالله الحسین است که مایل به حضور در زیارت اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا هستند.

در این نامه رسمی تذکرها و توصیه های مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی تاکید معظم له مبنی بر تسهیل تمامی مراحل ورود زائران و بازکردن مرزها به روی آنان مورد اشاره قرار گرفته است.

این موسسه در عین حال بر تلاش‌های دولت عراق نسبت به مدیریت زیارت پربرکت اربعین در سال گذشته تاکید و از اقدام های انجام شده توسط این دولت در ارائه تسهیلات و خدمات به زائران حسینی قدردانی کرده است.

موسسه فرهنگی نیکوکاری مصباح الحسین خاطرنشان کرد: برگزاری بزرگداشت اربعین حسینی یکی از بزرگترین نمونه های میراث اسلامی و عراقی در جهان است و اشتیاق مؤمنان از سراسر جهان برای شرکت در این آیین مقدس در حال افزایش است، و وجود این سرمایه بزرگ ایجاب می کند همه ما برای گرامیداشت هر چه مطلوب تر آن تلاش کنیم.

از جمله موارد دیگری که این موسسه در نامه خود به نخست وزیر خواستار آن شده، لزوم باز کردن مرزهای عراق به روی همه کشورها، و تسهیل امور افرادی است که مایل به سفر به عراق برای شرکت در این زیارت میلیونی به صورت فردی یا جمعی هستند.

افزایش تعداد ویزا برای کشورهای مختلفی که شیعیان آن ها تمایل به حضور در این اجتماع بزرگ را دارند، و به حداقل رساندن هزینه های ورود به عراق و یا حتی رایگان نمودن آن و هم چنین نظارت بر کنترل قیمت ها نسبت به تمامی وسایل حمل و نقل از جمله هوایی و دریایی و زمینی و تخفیف نرخ آن ها در این ایام، و علاوه بر آن تکریم و منزلت زائران با خدماتی مانند ارائه مواد خوراکی و نوشیدنی، و تلاش برای جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد سودجو که در این ایام به دنبال افزایش قیمت ها هستند، از دیگر مواردی بوده است که در نامه موسسه فرهنگی نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام خطاب به نخست وزیر عراق یادآوری شده است.

این موسسه هم چنین خاطرنشان کرده که تسهیل در برگزاری زیارت اربعین، جایگاه عراق را به عنوان یک مقصد گردشگری مذهبی در سطح جهانی تقویت می کند و نشان دهنده احترام و قدردانی دولت عراق نسبت به آیین ها و مراسم اسلامی و احترام به زائران از نقاط مختلف جهان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا