اخبارجهانجهان اسلامعراق

پیوستن کتابخانه الروضة الحیدریه به اتحادیه بین المللی انجمن ها و مؤسسات کتابخانه ای

پس از توسعه سیستم های نمایه سازی و بهره گیری از فناوری های روز، کتابخانه الروضة الحیدریه وابسته به حرم امیرالمومنین به اتحادیه بین المللی انجمن ها و مؤسسات کتابخانه ای پیوست.

حرم مطهر امیرالمومنین اعلام کرد که کتابخانه الروضة الحیدریه به اتحادیه بین المللی انجمن ها و مؤسسات کتابخانه ای پیوسته است.

این عضویت، دستاورد مهمی برای کتابخانه الروضة الحیدریه است، چرا که امکان آشنایی با آخرین تحولات جهانی در حوزه کتابخانه‌ها، ارتقای همکاری‌های بین‌المللی و گسترش اندیشه و گفتار امیرالمومنین علیه‌السلام و امکان بهره گیری از مخاطب گسترده تر را به این کتابخانه می‌دهد.

خادم کرار مدیر کتابخانه الروضة الحیدریه در این زمینه گفت: اتحادیه بین المللی انجمن ها و مؤسسات کتابخانه ای بالاترین مرجع غیردولتی مرتبط با اطلاعات بخش خدمات کتابخانه ای به صورت یکپارچه است.

وی در ادامه افزود: عضویت در این اتحادیه با هدف آشنایی با آخرین تحولات جهانی در حوزه کتابخانه ها به ویژه حوزه های نمایه سازی، طبقه بندی خدمات ارائه شده و بهره برداری از کتابخانه های عمومی در عصر تحولات اجتماعی و انقلاب چهارم صنعتی، اطلاع رسانی صورت گرفته، علاوه بر آن که می تواند موجب گسترش اندیشه ها و افکار و سخنان امیرالمومنین به سراسر دنیا شود.

مدیر کتابخانه الروضة الحیدریه هم چنین گفت: امیدواریم این عضویت آغازی برای همکاری مثمر ثمر بین این کتابخانهو سایر کتابخانه های بین المللی باشد و به ارتقای جایگاه این کتابخانه در سطح بین المللی کمک کند.

گفتنی است که کتابخانه الروضة الحیدریه یکی از مهم ترین کتابخانه های عراق به شمار می رود، چرا که بیش از یک میلیون کتاب و نسخه خطی در زمینه های مختلف را در خود جای داده است.

این کتابخانه خدمات خود را به محققان و دانشجویان در سراسر جهان ارائه می دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا