اخبارجهانعراق

طرح جدید عراق برای کاهش ریزگردها با همکاری بریتانیا

وزارت محیط زیست عراق اعلام کرد که طرح جدیدی را با هدف جلوگیری از تاثیرات ریزگردها و طوفان‌های شن و ممانعت از تخریب اراضی با همکاری دولت بریتانیا اجرا خواهد کرد.

اداره تغییرات آب و هوایی وزارت محیط زیست عراق از آمادگی برای اجرای طرح جدیدی با هدف جلوگیری از تاثیرات گرد و غبار و طوفان‌های شن و ممانعت از تخریب اراضی خبر داد.

«یوسف موید» رئیس اداره تغییرات آب و هوایی وزارت محیط زیست عراق اظهار داشت که این طرح با حمایت مالی و فنی دولت بریتانیا برای جلوگیری از تاثیرات ریزگردها و طوفان‌های شن و جلوگیری از تخریب اراضی در نتیجه تاثیرات تغییرات آب و هوایی در جنوب عراق اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح را یک تیم ملی متشکل از تمام وزارتخانه‌ها با هماهنگی و حمایت دولت بریتانیا و نهاد‌های ذیربط سازمان ملل اجرا خواهد کرد به طوری که این پروژه بر دستیابی به راه حل های واقعی برای جلوگیری از تاثیرات طوفان‌های شن و گرد و غبار و جلوگیری از تخریب اراضی تمرکز خواهد داشت.

موید خاطر نشان کرد: حجم طوفان‌های شن و گرد و غبار و جو غبارآلود در عراق اندک نیست و به سبب تاثیر تغییرات اقلیمی، شاهد افزایش چشمگیر این پدیده در تمام استان‌ها هستیم.

گفتنی است که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران نیز در رابطه با همکاری مشترک بین ایران و عراق و سوریه در زمینه حل مشکل ریزگردها گفت: مقرر شد ۴ استان در کشور ایران و ۴ استان در کشور عراق در خصوص گرد و غبار وارد حوزه میدانی شوند، سوریه هم همکاری لازم را با ایران داشته و داده‌های بسیار خوبی در این حوزه اعلام کرده است.

وی در ادامه افزود: این همکاری همراه با روش‌های بیولوژیک، مهندسی و سایر روش‌ها با استفاده از ظرفیت های دو کشور صورت می گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران خاطرنشان کرد: سوریه همکاری لازم را با ایران داشته و داده‌های بسیار خوبی در این حوزه اعلام کرده است و مقرر شد که داده‌های در حوزه محیط زیستی بین دو کشور رد و بدل شود. منطقه‌ی دیرالزور از نظر امنیتی مشکلاتی دارد و فضای تقریبا در این منطقه جنگی است که سبب افزایش گرد و غبار شده و متاسفانه دسترسی لازم به این منطقه وجود ندارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا