اخبارجهانجهان اسلامعراق

یازدهمین سال برپایی موکب فانوس آسمانی به مناسبت مراسم روز سیزدهم محرم

موکب فانوس های آسمانی، به منظور تشییع نمادین پیکرهای مطهر امام حسین علیه السلام و یارانش در سیزدهمین روز از ماه محرم برپا شد.

سرپرست این موکب ایهاب العویدی گفت: یازدهمین سال است که موکب فانوس های آسمانی به همت حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام در سیزدهمین روز از ماه محرم الحرام به منظور تشییع نمادین پیکرهای مطهر امام حسین علیه السلام و یاران گرامی آن حضرت و هم چنین عرض تسلیت به پیشگاه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف برپا می شود.

وی در ادامه افزود: این موکب متشکل از خادمان حضرت اباالفضل العباس علیه السلام است که بنرهایی با نام کاروان اهل بیت امام حسین علیه السلام و یارانش را با خود حمل می کنند.

سرپرست این موکب گفت: بر روی برخی از بنرها نام چهار سفیر امام حسین علیه السلام و بنرهای دیگر نام 18 نفر از شهدای بنی هاشم علیه السلام و هم چنین نام 72 نفر از شهدای کربلا نوشته شده است.

العویدی تصریح کرد: حرکت این موکب از خیابان علقمی با عبور از حرم حضرت اباالفضل العباس علیه السلام آغاز و با برپایی مجلس عزا در حرم امام حسین علیه السلام با حضور جمعی از زائران عزادارخاتمه یافت.

گفتنی است که روز شنبه شهر مقدس کربلا شاهد برپایی موکب عزاداری بنی اسد و بقیه طوایف ساکن در کربلای معلی و اطراف آن بود که در آنجا نیز پیکرهای مطهر امام حسین و اهل بیت علیهم السلام و یاران بزرگوارش در کربلا به صورت نمادین تشییع شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا