اخبارجهانجهان اسلامعراق

گفتگوی مسئول روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی شیرازی با استاندار کربلا در رابطه با مراسم بزرگداشت عاشورا

مسئول روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در کربلا با مهندس نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلا دیدار و با وی درباره با مسائل مربوط به مراسم بزرگداشت عاشورا در شهر مقدس کربلا گفتگو نمود.

سید عارف نصرالله مسئول روابط عمومی دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در دفتر خود میزبان استاندار کربلا، مهندس نصیف جاسم الخطابی بود.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه سید عارف نصرالله در این دیدار با استاندار کربلا در خصوص واقعیت این شهر تاریخی و لزوم توجه و احترام به آن، و هم چنین نیازهای این شهر و نیز آمادگی موکب های حسینی برای پذیرایی از زائران امام حسین علیه السلام گفت و گو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به این نکته که شهر مقدس کربلا منتسب به حضرت سیدالشهداء می باشد، بر ضرورت توجه بیشتر به آبادانی و پیشرفت و توسعه آن و هم چنین ضرورت تلاش برای الگوسازی و حفظ این دیار به‌عنوان یک شاخص به منظور شناساندن هویت معنوی، دینی و تاریخی، و نیز مقابله با برخی از تلاش ها برای دین زدایی و گسترش افکار انحرافی توسط تعداد قلیلی از افراد تازه به دوران رسیده، تاکید کرد.

در این دیدار همچنین در مورد افتتاح قریب الوقوع فرودگاه بین المللی کربلا و امکاناتی که پس از افتتاح آن در اختیار زائران قرار می گیرد و همچنین گردش اقتصادی و عوائدی که با راه اندازی آن، باعث توسعه شهر مقدس کربلا خواهد شد و فرصت های شغلی زیادی را برای مردم این شهر فراهم می شود، بحث و تبادل نظر شد.

سید عارف نصرالله در گفت‌وگو با الخطابی در رابطه بر مدیریت و تدبیر جدی برای ساماندهی زیارت‌های میلیونی که در مناسبت های مختلف در شهر مقدس کربلا صورت می گیرد و ضرورت همکاری دولت و تولیت آستان های مقدس حسینی و عباسی از یک سو، و موکب‌ها و هیئت‌های حسینی از سوی دیگر و هماهنگی کامل میان همه دستگاه های ذیربط در سطوح خدماتی، امنیتی و فرهنگی تاکید کرد.

مهندس نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلا نیز به نوبه خود از تلاش ها و عنایات ویژه مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در راه خدمت به مسلمانان و شیعیان در سراسر دنیا به ویژه عراق تشکر کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا