اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

اثرات بلندمدت مصائب و شهادت امام حسین علیه السلام تا روز قیامت در بیانات آیت الله العظمی شیرازی

آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در شام غریبان سال ۱۴۴۶ هجری قمری در اجتماع عزاداران حسینی در بخش دیگری از بیانات خود فرمودند: هر ساله سالروز عاشورا یکی پس از دیگری سپری می شود و به فرموده حضرت امام رضا علیه السلام: حادثه عاشورا اشک ما را روان ساخت و خون از چشم ما جاری کرد و عزیز ما را در سرزمین غم و اندوه، خوار ساخت و تا روز قیامت برای ما غم و غصه به میراث گذاشت و این مساله تا روز قیامت ادامه دارد.

معظم له در ادامه فرمودند: قیامت هر شخصی بلافاصله پس از مرگ او شروع می شود اما يوم الإنقضاء پس از عالم برزخ و همان روزی است که خدای متعال در قرآن فرموده است: «مقدار آن پنجاه هزار سال است».

ایشان هم چنین تاکید فرمودند: به فرموده امام رضا علیه السلام، شهادت امام حسین علیه السلام تا روز قیامت، اهل بیت علیهم السلام را داغدار کرده است.

با هم فرمایشات آیت الله العظمی شیرازی را ببینیم و بشنویم:

گفتنی است امشب در برنامه پانوراما بخش فارسی شبکه جهانی امام حسین علیه السلام راس ساعت 22 به وقت ایران، بخش دیگری از بیانات آیت الله العظمی شیرازی تحت عنوان اهمیت و ویژگی‌های مصیبت امام حسین علیه‌السلام از نگاه امام رضا علیه‌السلام با حضور کارشناسان مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا