اخبارافغانستانجهان

هجوم کوچی ها در بامیان؛ در پی درگیری میان کوچی ها و ساکنان محل، دو نفر زخمی شدند

منابع محلی در استان بامیان می گویند که براثر درگیری میان کوچی‌ها و روستاییان در شهرستان پنجاب دست‌کم دو روستایی زخمی شده‌ اند.

بر اساس گزارش ها یکی از زخمی ها با شلیک گلوله و فرد دوم با زدن سنگ به سرش زخمی شده است.

منابع افزودند که زخمیان به بیمارستان پنجاب منتقل شده ‌اند و وضعیت فردی که سرش زخمی شده، «نگران ‌کننده» است.

به گفته منابع، طالبان ویدئوهایی را که مردم محلی از این درگیری گرفته بودند، از تلفن‌های آن‌ها حذف کردند و هرگونه مصاحبه و گرفتن عکس و فیلم از زخمیان را ممنوع کرده ‌اند.

منابع افزودند که این درگیری در منطقه «درازقول» بر سرراه غور ‌کابل زمانی صورت گرفت که کوچی‌ها گوسفندان خود را در کشتزارها و زمین هزاره ها برای چریدن بردند و مردم مانع شدند.

این در حالی است که دو روز پیش وزیر سرحدات، اقوام و قبائل طالبان در دیدار با معاون سیاسی رئیس‌الوزرای این گروه اعلام کرد که «موضوع علفچرها میان مردم هزاره و کوچی‌ها در نتیجه عملی‌سازی یک طرح به مشورت و توافق هر دو جانب حل شده است.

اما منابع محلی در مناطق مرکزی هزاره نشین افغانستان تا اکنون تایید نکرده ‌اند که اختلاف‌های کوچی‌ها و روستاییان براساس توافق هر دو طرف حل شده باشد.

افزون بر آن، درگیری تازه در پنجاب بیانگر ادامه مشکل میان دو طرف است.

گفتنی است طی سه سال اخیر و پس از به قدرت رسیدن طالبان، بارها کوچی های مسلح بالای زمین و خانه های هزاره ها هجوم برده و در اکثر موارد، طالبان نیز از کوچی ها حمایت کرده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا