اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

بخشی از بیانات آیت الله العظمی شیرازی در اجتماع عزاداران حسینی در شام غریبان

آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در شام غریبان سال ۱۴۴۶ هجری قمری در اجتماع عزاداران حسینی با اشاره به مقام والای اقامه کنندگان شعائر حسینی فرمودند: در کتاب شریف کامل الزیارات از امام صادق علیه السلام روایتی وارد شده است که راوی به محضر حضرت امام صادق علیه السلام وارد شده، ایشان را در حال سجده می بیند که برای زائران امام حسین علیه السلام دعاهای بی نظیری می کنند و زمانی که تعجب راوی را می بینند می فرمایند که کسانی که در آسمان برای زائران امام حسین علیه السلام دعا می کنند به مراتب بیشتر از زمینیان هستند.

معظم له در ادامه فرمودند: برداشت علمی از این روایت این است که زیارت امام حسین علیه السلام در این روایت موضوع نیست و مورد است، یعنی مضمون این روایت تمام شعائر آن حضرت را در بر می گیرد.

ایشان هم چنین تاکید فرمودند: حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف پس از ظهور مبارکشان انتقام خون تمام معصومان علیهم السلام را می گیرند، اما تنها درخصوص امام حسین علیه السلام در دعای ندبه می خوانیم: «أين الطالب بدم المقتول بکربلاء؛ کجاست آن که به دنبال خون کشته شده کربلاست؟».

آیت الله العظمی شیرازی در بخش پایانی سخنانشان به زیارت مقدس اربعین حسینی اشاره کرده، فرمودند: تأکید می کنم هر فردی در هر جای عالم برای باشکوه تر شدن اربعین در حدّ توان خود بکوشد، بدانید دنیا پذیرای اربعین است.

با هم فرمایشات آیت الله العظمی شیرازی را ببینیم و بشنویم:

گفتنی است از امشب در برنامه پانوراما بخش فارسی شبکه جهانی امام حسین علیه السلام راس ساعت 22 به وقت ایران، طی چند شب بیانات آیت الله العظمی شیرازی با حضور کارشناسان مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا