اخبارجهانجهان اسلامعراق

مشارکت حدود 6 میلیون زائر در مراسم عاشورا در کربلا

استانداری کربلا اعلام کرد حدود ۶ میلیون زائر در مراسم بزرگداشت عاشورای حسینی شرکت کردند.

«قاسم علی الیساری»، رئیس شورای استانداری کربلای معلی تاکید کرد طرح امنیتی خدماتی سالروز شهادت سید الشهدا امام حسین علیه السلام با موفقیت انجام شد.

الیساری اظهار داشت: کربلای معلی با تلاش دستگاه‌های امنیتی و خدماتی و اهالی این شهر توانست به زائران خدمات‌رسانی کند و بدون هرگونه رخداد امنیتی و یا مشکلی این مراسم برگزار شود.

پیش از این نهاد های خدماتی، امنیتی و بهداشتی از موفقیت آمیز بودن طرح ویژه ی مراسم عاشورا و عزاداری طویریج خبر داده بودند.

فرودگاه بین المللی نجف اشرف اعلام کرد که از یکم تا نهم محرم الحرام میزبان بیش از 71 هزار زائر بوده است.

هم‌زمان با روز عاشورا در عراق، میلیون‌ها زائر از کشورهای مختلف به زیارت کربلا مشرف شدند.

هم چنین بزرگ‌ترین دسته عزاداری عاشورا با عنوان دسته طویریج هروله‌کنان از ۲۰ کیلومتری کربلا حرکت کرده و در منطقه‌ قنطره السلام ( ۲ کیلومتری کربلا) نماز ظهر و عصر را اقامه کرده و به سوی کربلا روانه شدند.

این دسته عزاداری با ندای لبیک یا حسین، واحسیناه به حرم امام حسین علیه‌السلام مشرف شده و پس از آن به سوی حرم حضرت عباس علیه‌السلام رفتند.

هم چنین در روز عاشورا شهر مقدس کربلا شاهد حضور میلیون ها عزادار كفن پوش بود که برای مواسات با سید و سالار شهیدان، و برای اعلام جان فشانی در لشكر بقيت الله الاعظم (عجل الله تعالى فرجه الشريف)، سر وصورت شان را با خون خود رنگين کردند.

علاوه بر برگزاری عزای عظیم قمه زنی در شهر مقدس کربلا، سوگواره خون و شمشیر در سایر شهرهای مقدس عراق برگزار شد، و علاوه بر آن هيئت ها و حسنييه هاى مختلفى از برپايى مراسم قمه زنى؛ حتی در كشور هاى غير اسلامى خبر داده اند.

سازمان رسانه و ارتباطات عراق هم اعلام کرد که از ابتدای محرم تاکنون، اصحاب رسانه و مطبوعات از داخل و خارج از عراق، حضور گسترده ای در شهر کربلا داشته اند.

بر اساس اعلام این سازمان 538 دوربین و 725 خبرنگار از جمله 633 خبرنگار داخلی و 92 خبرنگار خارجی، رویدادهای مراسم زیارت عاشورا را پوشش دادند.

15 رادیو داخلی و 84 شبکه ماهواره ای هم در انتقال رویدادهای این زیارت نقش داشتند و بیش از هزار و 108 ساعت پخش زنده از داخل کربلا انجام شد.

رئیس سازمان رسانه و ارتباطات عراق از تلاش های گسترده تیم رسانه ای و بخش های تخصصی عتبه حسینی و عباسی در حمایت و موفقیت آمیز بودن پوشش رسانه ای تقدیر کرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا