اخبارجهانجهان اسلامعراق

حرم مطهر حسینی همه ساله پذیرای بیش از هزار موکب در ماه های محرم و صفر است

حرم مطهر امام حسین با اعلام اینکه سالانه پذیرای بیش از هزار موکب عراقی، عربی و خارجی در ماه های محرم و صفر است، خاطرنشان کرد: چهار جایگاه برای استقرار موکب ها در داخل حرم مطهر در نظر گرفته و فعالیت آن ها همراه با مراسم عزاداری از ابتدای صبح تا آخر شب ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه محمد ابودکه مشاور مدیریت حرم مطهر امام حسین علیه السلام ،در این زمینه اظهار داشت: حرم آماده برای حضور موکب ها و پذیرایی از آن ها می باشد.

وی در ادامه افزود: برای ورود ورود به حرم مطهر حسینی با توجه به افزایش تعداد موکب ها و هیئت ها در طول سال، جلسات و اجتماعاتی با مسئولان موکب ها قبل از ماه محرم برگزار می شود تا دستورات سازمانی لازم به آنها گوشزد و پیشنهادات و خواسته های آنان شنیده شده و برنامه و زمان بندی ورود آنها به حرم مطهر حسینی تنظیم گردد.

ابودکه هم چنین توضیح داد که موکب ها که شامل موکب های عزاداری و موکب های پذیرایی از زائران می باشند، طبق برنامه مشخصی وارد حرم مطهر می شوند، و مدت زمان حضور موکب ها در حرم مطهر با توجه به توافق صورت گرفته با موکب داران متغیر است.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: تعداد موکب های ورودی به حرم مطهر در روز بین 75 تا 100 موکب است و برای هر موکب فرم های سازماندهی شده و کارت شناسایی صادر می شود تا امنیت زائران و عزاداران تضمین شود.

گفتنی است که مرکز ساماندهی موکب ها از اول محرم تا بعد از اربعین امام حسین علیه السلام با افزایش ورود موکب ها در ده روز اول محرم، سیزدهم و بیست و پنجم این ماه به کار خود ادامه می دهد. و در ادامه از پانزدهم تا بیستم صفر هم چنان به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا