اخبارجهانجهان اسلامعراق

برگزاری مراسم با شکوه عزاى زنجير تيغى در شهر مقدس كربلا

ساعات اولیه صبح روز دوشنبه هم چون سال های گذشته مراسم با شکوه عزای زنجیر تیغی در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

همه ساله و بنا بر سنتی دیرینه در صبح روز هشتم محرم عزاى زنجير تيغى با شرکت محبان و عاشقان حضرت سیدالشهدا انجام می شود.

صبح روز دوشنبه هم جمع زیادی از زائران امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا در مراسم عزای زنجیر تیغی شرکت نمودند.

مراسم زنجیر تیغی بلافاصله پس از اذان صبح کربلا در خیابان های اطراف حرم امام حسین و حضرت عباس سلام الله علیهما برگزار شد.

این مراسم با شکوه بیش از سه ساعت به طول انجامید، و خیل عظیمی از پیروان اهل بیت علیهم السلام که از داخل و خارج عراق آمده بودند در این موکب ها شرکت داشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم با وارد کردن جراحات بر بدن خود با زنجیر تیغی به منظور ابراز همبستگی با مصیبت هایی که در روز عاشورا بر خاندان پیامبر اکرم وارد شد، تاسف عمیق خود را از این مصیبت ابراز و به آستان مقدس اهل بیت علیهم السلام ابراز ارادت نمودند.

بزرگداشت مصیبت عاشورا در این موکب ها و با این شکل، بیانگر عمق دلبستگی مؤمنان خداجو به آرمان امام حسین علیه السلام و تبلور عمق حزن و اندوه آنان است تا این مصیبت دردناک را که با شنیدن مصیبت های آن، جهان اسلام بلکه آزادگان دنیا را تکان می دهد به جهانیان یادآوری نمایند.

شرکت کنندگان در این مراسم عزاداری بر عزم خود برای تداوم احیای شعائر حسینی و تبیین آن به جهانیان به منظور رساندن پیام واقعی امام حسین علیه السلام تاکید کردند.

شهر مقدس کربلا همه ساله در ماه محرم با برپایی این مراسم عزا به منظور مواسات و به یاد پیکر حضرت علی اکبر علیه السلام شاهد حرکت دسته‌های عزاداری «زنجیر تیغی» به مناسبت عاشورا است که یکی از برجسته‌ترین مناسک حسینی و بیانگر حزن و اندوه محبان اهل بیت علیهم السلام است تا شدت حزن و اندوه خود را نسبت به مصیبتی که بر خاندان عصمت و طهارت در کربلا وارد آمد، ابراز نمایند.

نظیر این موکب ها علاوه بر عراق در بسیاری از کشورهای جهان در روز عاشورا در کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان و هند نیز به صورت گسترده به شیوه های مشابه برگزار و این مصیبت عظمی را بدین صورت گرامی می دارند.

این عزای مقدس از شبکه های شش گانه مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام نیز به صورت زنده پخش شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا