آمریکااخبارجهان

ابراز نگرانی دبیر کل سازمان متحد و سازمان های امدادرسان از حملات مرگبار اسرائیل به غیرنظامیان در غزه

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد از حملات مرگبار اسرائیل به غیرنظامیان در غزه ابراز نگرانی شدید نموده است.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت غزه، سازمان بهداشت جهانی و سازمان های امدادگر و حقوق بشری که در حال کمک به درمان مجروحان حملات هوایی مرگبار روز شنبه توسط نیروهای اسرائیلی به منطقه المواسی غزه هستند، این حملات حداقل 90 کشته و حدود 300 زخمی برجای گذاشته است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، اواخر روز شنبه از طریق سخنگوی خود گفت که «از دست دادن جان افراد شوکه و ناراحت است».

مقام های اسرائیلی گفتند که این حمله یک حمله “دقیق” بوده که محمد دیف، فرمانده ارشد نظامی حماس و رافا سلامه معاون او را هدف قرار داده است.

این حمله در نزدیکی شهر خان یونس در منطقه ای صورت گرفت که گفته می شود توسط ارتش اسرائیل به عنوان منطقه امن برای غیرنظامیان تعیین شده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که گزارش‌ها حاکی از آن است که این حمله در منطقه ای پرجمعیت، که به عنوان «منطقه ای امن و بشردوستانه برای پناه دادن به آوارگان» در نظر گرفته شده بود، روی داده است.

وی تاکید کرد: این رخداد نشان می‌دهد که هیچ جای غزه امن نیست و دبیر کل سازمان ملل کشتار غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را محکوم می کند.

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد که باید یک آتش‌بس بشردوستانه فوری برقرار شود و همه گروگان‌ها “فوری و بدون قید و شرط” آزاد شوند.

تدروس آدهانوم گبریسوسرئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO) در پستی در ایکس نوشت وضعیت بیمارستان ها و مداوای مجروحان را اسف ناک توصیف نمود

لوئیز واتریج، افسر ارشد ارتباطات آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) بعد از ظهر شنبه به وقت محلی ویدیویی دلخراش را از بیمارستان الناصر در توییتر منتشر کرد که در آن پرسنل بهداشت و درمان “تنها با آب برکه ها، خون ها را پاک می کنند.

او کودکانی را که روی تشک‌های آغشته به خون دراز کشیده بودند، این چنین توصیف کرد: که این کودکان به دلیل از دست دادن خواهر و برادر آسیب دیده‌اند، و برخی از آنان دست و پای خود را از دست داده بودند، و بسیاری از آنها هم جراحت در بدن و هم جراحت تغییر زندگی داشته اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا