اخبارجهانجهان اسلام

سازمان دیده بان حقوق شیعه برخورد منفی با حسینیه ها در ماه محرم در برخی کشورهای عربی را محکوم کرد

سازمان دیده بان حقوق شیعه (شیعه رایتس واچ) با ابراز تاسف عمیق از برخورد منفی با حسینیه ها و مراکز عزاداری در ماه محرم در برخی کشورهای عربی، خواهان خردورزی زمامداران این کشورها در برخورد با حسینیه ها شد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، این سازمان در بیانیه‌ای گفته است: تصمیمات نسنجیده ای از سوی برخی از زمامداران کشورهای عربی به بهانه ساماندهی فعالیت حسینیه‌ها و مراکز عزاداری در ایام ماه محرم صورت گرفته است، بدون توجه به این حقیقت که این مناسک ریشه در متن دین داشته و قرن ها در آن کشورها از نسل های گذشته به ارث رسیده است.

این سازمان در ادامه در بیانیه خود نوشته است: برای جلوگیری از سوء استفاده افرادی که به دنبال ایجاد درگیری های فرقه ای در این کشورها هستند و به منظور جلوگیری برای از دست دادن فرصتها،خردورزی و اندیشیدن تدابیر لازم از سوی مقام های حکومتی این کشورها و گشودن فضای مناسب برای همه شهروندان و پیروان همه آیین ها و ادیان و مذاهب، امری ضروری است.

سازمان دیده بان حقوق شیعه تأکید کرد که این مجموعه در مقام های کشورهای یاد شده، خرد و توانایی لازم را برای یکپارچگی صفوف و برخورد میهن دوستانه و انسانی با همه شهروندان خود، بدون تبعیض یا طرفداری از یک حزب یا یک جریان خاص را می بیند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا