اخبارجهانجهان اسلامکویت

تداوم اقدامات دولت کویت در رویارویی با عزاداری شیعیان، دستگیری نماینده سابق مجلس ملی به دلیل اعتراض به این گونه رفتارها

سایت «قبس» کویت گزارش داد که دادستانی کل این کشور تصمیم گرفت «حسین القلاف» نماینده سابق مجلس ملی کویت و از چهره های برجسته شیعه این کشور را به زندان مرکزی معرفی کند.

در پی تداوم اقدامات دولت کویت در رویارویی با عزادارای های شیعیان این کشور، دستگیری یکی از نمایندگان شیعه ی سابق مجلس کویت که به این گونه رفتارهای دولت کویت، اعتراض نموده، خبرساز شده است.

دادستانی عمومی کویت، اتهام حسین القلاف نماینده سابق مجلس ملی کویت و از چهره های برجسته شیعه این کشور را «انتقاد از امیر کشور» عنوان نموده که پس از انتشار پستی در یکی از شبکه‌های اجتماعی در انتقاد از اقدامات وزارت کشور، نسبت به دستورالعمل های صادر شده برای حسینیه‌ها و چگونگی انجام عزاداری های در ماه محرم توسط شیعیان، حکم بازداشت وی را صادر نموده است.

فهد یوسف سعود الصباح، وزیر امور خارجه کویت نیز از ممنوعیت برپایی عزاداری و استفاده از نمادهای عزاداری در خارج از حسینیه ها خبر داد.

وزارت کشور کویت هم به هیات امنا و ناظران حسینیه‌های شیعیان نسبت به برافراشتن هر گونه بنر، تابلو، پارچه‌ و پرچم غیر از پرچم کشور کویت و شرکت در تجمع های اعتراضی هشدار داده و از آنها خواسته که به قوانین و مقررات پایبند باشند.

بر اساس دستورات جدید، بر پا کردن هرگونه موکب، ایستگاه صلواتی یا خیمه ، خارج از فضای حسینیه‌ها کاملا ممنوع شده و برگزاری مراسم مشایه یا دسته‌های عزاداری خارج از حسینیه، اقدامی غیرقانونی به شمار می‌رود.

این گونه دستورالعمل های امنیتی موجی از انتقادات و نارضایتی ها را برانگیخته و شیعیان این گونه تصمیمات را دامن زدن به فرقه گرایی و تضعیف همزیستی مسالمت آمیز در کشور توصیف کرده اند.

فعالان فضای مجازی این دستورات صادر شده را مخالف آزادی‌های دینی و مذهبی دانسته و اعلام کرده‌اند که صدور چنین دستوراتی زمینه را به گونه ای آماده می‌سازد که هر فردی از این دستورات انتقاد کند، مورد اتهام قرار خواهد گرفت و بازداشت خواهد شد.

فعالان و وبلاگ نویسان فضای مجازی هم چنین اقدام های اخیر دستگاه ها و مقام های کویتی در اعمال فشار علیه فعالیت های مختلف دینی و مذهبی به ویژه شعائر حسینی که در برخی حسینیه ها در کشور کویت برگزار می شود را به شدت مورد انتقاد قرار دادند .

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا