اخبارجهان

دیدار وزرای خارجه بنگلادش و میانمار مبنی بر بازگشت آوارگان روهینگیا به کشور

داکا از میانمار می خواهد به وعده های خود مبنی بر بازگرداندن یک میلیون و دویست هزار مسلمان روهینگیا به کشورشان عمل کند.

دیپلمات های ارشد بنگلادش و میانمار درباره بازگشت روهینگیا به کشورشان گفتگو کردند.

وزرای خارجه بنگلادش و میانمار روز پنجشنبه در دهلی نو پایتخت هند در حاشیه نشست ابتکار خلیج بنگال برای همکاری های فنی و اقتصادی چندبخشی دیدار کردند.

بنگلادش از میانمار خواست به وعده خود مبنی بر بازگرداندن آوارگان روهینگیایی که در اردوگاه های شلوغ در کاکس بازار زندگی می کنند، عمل کند.

حسن محمود، وزیر امور خارجه بنگلادش به همتای میانماری خود تان سوئی گفت: میانمار باید برای عمل به وعده خود اقدام عملی انجام دهد و از تکرار وعده و محول کردن آن به آینده بپرهیزد.

وزیر امور خارجه بنگلادش در این دیدار تاکید کرد کرد که هیچ نشانه‌ای از برنامه‌های وعده داده شده بازگشت از سوی میانمار وجود ندارد.

یک میلیون و دویست هزار مسلمان روهینگیا در سال 2017 به دلیل سرکوب شدید نظامی در استان راخین میانمار به بنگلادش گریختند.

بیشتر آنها در کمپ های شلوغ در کاکس بازار اسکان داده شده اند، اما از اواخر سال 2020 حدود 35 هزار نفر به جزیره باسان چار نقل مکان کرده اند.

در این دیدار تان سوئی وزیر امور خارجه میانمار ضمن پاسخ مثبت به درخواست های بنگلادش، تاکید کرد میانمار عزم جدی دارد که روند بازگشت مسلمانان روهینگیا را به کشور را آغاز نماید.

گفتنی است که دو وزیر آخرین بار در ژانویه در حاشیه نشست سران جنبش غیرمتعهدها در اوگاندا درباره مسائل روهینگیا گفتگو کرده بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا