اخبارجهانجهان اسلام

شیعیان پاکستانی برای شرکت در زیارت اربعین، 17 روز در مسیر سفر هستند

زائران پاکستانی برای شرکت در مراسم بزرگداشت زیارت اربعین به سمت کربلا حرکت کردند تا در سفری 17 روزه به توفیق زیارت مرقد سالار شهیدان دست یابند.

صدها هزار زائر پاکستانی مسیری 17 روزه را برای شرکت در مراسم بزرگداشت اربعین امام حسین علیه السلام با طی کردن کیلومترها راه در کشور خود و سپس فرسنگ ها راه از طریق خاک ایران به سمت عراق آغاز کرده اند تا راهی کربلا شده و توفیق زیارت سرور و سالار شهیدان را به دست آورند.

سفری طولانی همراه با مشقت ها و سختی های بیشمار که با انگیزه ابراز وفاداری و محبت به امام حسین و خاندان پاک اهل بیت علیهم السلام صورت می گیرد و تمامی سختی های آن برای شیعیان مخلص و فادار پاکستانی شیرین جلوه می نماید تا بتوانند خود را به صحن و سرای مولای خود برسانند.

خبرگزاری اخبار شیعه گزارش‌های تصاویری از زائران پاکستانی را در حال بستن چمدان‌های خود و آماده‌ شدن این شیعیان مخلص و وفادار برای رهسپار شدن به این سفر معنوی به دست آورد.

کاروان‌های بزرگی که شامل کودکان، زنان و سالمندان است و پس از گذشتن از ایران، ابتدا به سمت نجف، سپس کوفه و در نهایت به سمت شهر مقدس کربلا در روزهای قبل از مراسم اربعین حرکت می‌کنند.

قابل ذکر است که پاکستانی ها مانند سایر کشورها در کربلا موکب های خدمات رسانی دارند.

به گزارش اداره شعائر و موکب های حسینی، بیش از 170 موکب خارجی از نزدیک به 13 هزار موکب در ایام اربعین سال گذشته در ارائه خدمات به زائرین شرکت کردند.

سال گذشته بر اساس توافقات صورت گرفته با وزیر کشور پاکستان یک ماه قبل از زیارت اربعین، دولت عراق با صدور ویزای ورودی رایگان برای 100 هزار زائر پاکستانی موافقت کرد.

وزیر کشور عراق در اقدامی دیگر با یکی از اعضای ایرانی کمیته زیارت اربعین، در خصوص ورود زائران خارجی غیرایرانی مانند زائران پاکستانی و افغانستانی که از بندر شلمچه از طریق ایران و استانداری بصره وارد می شوند، گفتگو کرد.

این موضوع هم چنان از جنبه های مختلف در دست بررسی است تا اطمینان حاصل شود که تمامی زائران سازماندهی و پذیرفته شده اند.

این سفر طولانی و طاقت فرسا نشان دهنده قدرت ایمان و وفاداری زائران پاکستانی و تلاش خستگی ناپذیر آنها برای رسیدن به حرم امام حسین علیه السلام و شرکت در این مناسبت معنوی و بزرگ و تجسمی زنده از وحدت و صداقت است که میلیون ها نفر را از سراسر جهان گرد هم می آورد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا