اخباراروپاجهان

محکومیت بمباران غیرنظامیان اوکراینی در بیانیه سازمان بین المللی نفی خشونت (مسلمان آزاده)

سازمان بین المللی نفی خشونت (مسلمان آزاده) بمباران اوکراین توسط روسیه را محکوم کرد و خواستار در امان ماندن غیرنظامیان از آثار جنگ شد.

سازمان بین المللی نفی خشونت (مسلمان آزاده) کشته شدن غیرنظامیان اوکراین که به دلیل بمباران کی یف پایتخت اوکراین، توسط روسیه هدف قرار گرفتند را به شدت محکوم کرد و بر لزوم در امان ماندن مردم بی‌گناه از بلای جنگ بین دو کشور تاکید کرد.

این سازمان تاکید کرد که تمامی کشورها بایستی احترام به قوانین را سرلوحه اعمال خویش قرار دهن و هنجارهای بین المللی در مورد قواعد جنگ را رعایت نمایند.

این در بیانیه‌ خود تصریح کرد: گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از کشته شدن ده‌ها غیرنظامی، از جمله کودکان، بر اثر اصابت موشک به ساختمان بیمارستانی در کی یف پایتخت اوکراین دارد.

این سازمان این حمله را نقض فاحش قوانین و هنجارهای بین المللی دانست که حفاظت از غیرنظامیان را در مواقع درگیری لازم می شمارد.

سازمان جهانی نفی خشونت تداوم هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی مانند بیمارستان‌ها و مدارس را جنایت جنگی توصیف کرد که مستلزم پاسخگو بودن عاملان و جلوگیری از تکرار آن است.

این سازمان خاطرنشان کرد که غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان بیشترین بار را در درگیری‌های مسلحانه به دوش می‌کشند، و لازم است همه طرف های درگیر متعهد شوند که از آنها محافظت کنند و از هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی خودداری کنند.

سازمان بین‌المللی نفی خشونت هم چنین بر اهمیت رعایت کنوانسیون‌های بین‌المللی که بر حفظ غیرنظامیان از بلای جنگ و عدم تجاوز به آنها تاکید می‌کند، برای حفظ جان مردم بی‌گناه تاکید کرد.

این سازمان خواستار اقدام فوری برای متوقف کردن حملات بی‌رویه با انگیزه هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی شد و تاکید کرد که راه‌حل های صلح‌آمیز در درگیری ها باید هدف نهایی همه طرف‌ها باشد.

سازمان جهانی نفی خشونت همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا تلاش‌های خود را برای تحت فشار قرار دادن طرف‌های درگیر برای احترام به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی و تلاش برای ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری به کسانی که از درگیری در اوکراین آسیب دیده‌اند، افزایش دهند.

این سازمان در پایان بیانیه خود مجدداً خواستار دستیابی به صلح عادلانه و پایدار در اوکراین شد و تأکید کرد که خشونت تنها باعث ایجاد خونریزی بیشتر می شود و گفت و گو و مذاکره بهترین راه برای حل مناقشات و دستیابی به امنیت و ثبات برای همه است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا