اخبارافغانستانجهان

زنان از سازمان ملل می خواهند که از حقوق شیعیان در افغانستان در ماه محرم حمایت کند

جنبش شنبه ارغوان، یک گروه مدافع زنان افغانستان، روز دوشنبه در بیانیه ای از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی خواست تا از حقوق شیعیان در افغانستان در ایام محرم به ویژه در روز عاشورا دفاع کنند.

جنبش شنبه ارغوان که با هدف دستیابی زنان افغانستان به حقوق خود فعالیت می نماید، و باورمندی به حق، عدالت و آزادی را به عنوان سه اصل بزرگ و انگیزه برای تحرک مجدد خویش برگزیده و آن را مایه امید برای رهایی از استبداد می پندارد، اخیرا در رابطه با حقوق شیعیان و آزادی مراسم های مذهبی آنان اعلام موضع نموده است.

این جنبش که گروه مدافع زنان افغانستان است، روز دوشنبه در بیانیه ای از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی خواست تا از حقوق شیعیان در افغانستان در ایام محرم به ویژه در روز عاشورا دفاع کنند.

جنبش شنبه ارغوان از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است که برای جلوگیری از آزار شیعیان افغانستان توسط طالبان در این ایام، اقدام فوری انجام دهد.

این جنبش تاکید کرده است که اقدامات بازدارنده و محدود کننده طالبان بخشی از یک کمپین سیستماتیک برای سرکوب اقلیت های مذهبی است.

در این بیانیه آمده است: اقدامات طالبان نه تنها نقض حقوق بشر، بلکه نقض آزادی مذهبی و قوانین بین‌المللی است.

معترضان زن بر لزوم مداخله فوری بین المللی برای حفاظت از اقلیت شیعه افغانستان تاکید کردند.

پیش از این، شورای علمای شیعه افغانستان نیز با صدور بیانیه ای از طالبان خواسته بود تا امنیت جامعه شیعیان را در ایام محرم تضمین کنند.

آنها همچنین از طالبان خواستند تا از هرگونه آزار و اذیت در ایام محرم جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا