اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

اهمیت تبلیغ جهانی پیام عاشورا و فرهنگ حسینی در بیانات آیت الله العظمی شیرازی

آیت الله العظمی شیرازی در بخش دیگری از بیانات خود در جمع مبلغان دینی در آستانه محرم الحرام به موضوع اهمیت تبلیغ جهانی پیام عاشورا و فرهنگ حسینی پرداختند.

معظم له در این رابطه فرمودند: مقدمه وجود واجب مطلق، واجب است و امروز مقدمه وجود آن دست افرادی است که در حال حاضر مکلف در هر جای دنیا هستند، می باشد.

ایشان در ادامه فرمودند: در این زمینه علما، دانشمندان، اهل علم، دانشگاهیان، کسبه و سایر اقشار چه زن و چه مرد به اندازه ای که درک می کنند و می توانند و قدرت دارند، باید تلاش نمایند.

آیت الله العظمی شیرازی با اشاره به این نکته که قدرت از شرایط عامه تکلیف است، فرمودند: هر انسانی بالقوه، قدرت فراوانی دارد، لذا بر همگان این تکلیف واجب است مگر آن که به اندازه کافی افرادی برای انجام این تکلیف وجود داشته باشد، که به یقین به اندازه کافی افرادی برای انجام این تکلیف وجود ندارد.

معظم له در ادامه فرمودند: بدون شک در حال حاضر حقایق زندگی پیامبر اکرم، امیرالمومنین، حضرت فاطمه زهرا، امام حسن و امام حسین و ائمه اطهار علیهم السلام به تمامی هشت میلیارد نفر انسانی که در کره زمین زندگی می کنند، نمی رسد، لذا بر همگان واجب کفایی است که در زمینه معرفی شخصیت معصومین علیهم السلام و حقایق زندگی ایشان، تمامی تلاش خویش را به کار گیرند.

ایشان هم چنین تاکید فرمودند: لذا در حال حاضر این مهم، واجب عینی است به اندازه ای که قدرت دارند و درک می کنند در این زمینه تلاش کنند.

با هم فرمایشات آیت الله العظمی شیرازی را ببینیم و بشنویم:

لازم به ذکر است که امشب نیز در برنامه پانوراما بیانات آیت الله العظمی شیرازی با حضور کارشناسان مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت و موضوع امشب به تعریف و تعیین مصادیق شعائر حسینی و شیوه‌های عزاداری مرتبط با آن اختصاص دارد که رأس ساعت 22 به وقت ایران به صورت زنده پخش خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا