اخبارجهانجهان اسلامعراق

تسطیح راه های ورودی به حرم مطهر توسط ادارات مربوطه در آستان مقدس حسینی

امسال هم چون سال های گذشته ، مقدمات و تمهیدات لازم به منظور برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم عزادارای در ماه محرم حسینی از سوی آستان مقدس حسینی و آستان مقدس عباسی در نظر گرفته شده و در این راستا ورودی‌های حرم‌های مطهر با شن تسطیح سازی شدند.

ورودی های حرم هاى مطهر امام حسین و ابوالفضل العباس علیهما السلام در تدارک مراسم عاشورا با شن پوشانده شدند.
این اقدام هر سال در روزهای آغازین ماه محرم و در راستای تسهیل ورود دسته های قمه زنی و عزای طویریج به حرم مطهر انجام می‌شود.

همزمان با آغاز ماه محرم ، مردم عراق و علاوه بر آن زائرانی از کشورهای مختلف ، عازم شهر مقدس کربلا شده اند ، تا در مراسم عزادارای سرور وسالار شهیدان شرکت نمایند؛ دست اندرکاران حرم های مطهر سیدالشهداء و حضرت عباس سلام الله علیهما نیز به منظور رفاه حال زائران حسینی تمامی تلاش خویش را به کار بسته اند.

آستان مقدس حرم حسینی به همین منظور ، با بهره گیری از امکانات خود ، برای رفع کاستی ها و مشکلات فراروی زائران و عزاداران در ماه محرم، به ویژه مراسم های ویژه شب و روز عاشورا فعالیت های گسترده ای را آغاز کرده که هم چنان ادامه دارد.

در همین راستا ادارات فنی مربوطه در آستان مقدس حرم حسینی به صورت مستمر در حال تسطیح راه های منتهی به حرم های مطهر ، و محل رفت و آمد زائران به خصوص در اطراف درب های ورودی هستند تا مراسم کلیه دسته های عزاداری مخصوصا دسته هایی عزای قمه زنی و عزای طویریج به بهترین نحو ممکن برگزار گردد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا