اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

علل و عوامل خذلان نسبت به تعظیم شعائر حسینی در بیانات آیت الله العظمی شیرازی

آیت الله العظمی شیرازی در بخشی از بیانات خود در جمع مبلغان در آستانه ماه محرم در رابطه با علل و عوامل نسبت به تعظیم شعائر حسینی فرمودند: آنهایی که در حق اباعبدالله الحسین علیه السلام خذلان کردند یعنی می توانستند آن حضرت را یاری برسانند اما به هر دلیل غیر موجهی یاری نکردند، هم در حیات خود بازخورد آن را دیدند و نفرین الهی آنها را گرفتار کرد هم در عذاب اخروی گرفتار خواهند شد.

معظم له در ادامه فرمودند: این یک سنت الهی زندگی ساز برای همه انسانهاست که در برابر ظلم و تعدی و تبعیض و حق کشی اگر سکوت کردند و به مظلوم یاری نرساندند هم در دنیا بازخورد این کوتاهی و کهولت در یاری رساندن به مظلوم را مشاهده خواهند کرد و هم در آخرت عذاب خواهند کشید.

ایشان با اشاره به این نکته که در کشورهای مدعی اسلام آموزش دینی به شکل نادرستی عرضه می شود، فرمودند: انسانها از همان ابتدای کودکی درست نمی توانند با مفاهیم دینی ارتباط پایداری برقرار کنند و در نتیجه نسبت به تعظیم شعائر اسلامی به ویژه شعائر حسینی بی توجه و اهمال کار بار می آیند.
لازم به ذکر است که موضوع پانورامای امشب به این مهم اختصاص یافته و علل و عوامل خذلان نسبت به تعظیم شعائر حسینی با حضور کارشناسان رأس ساعت 22 به وقت ایران به صورت زنده بررسی خواهد شد

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا