اخبارجهانجهان اسلامعراق

برگزاری مراسم تعویض پرچم گنبد حرم امام حسین و حضرت عباس سلام الله علیهما

مراسم تعویض پرچم گنبد حرم امام حسین علیه‌السلام یکشنبه شب همزمان با شب اول ماه محرم در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

شهر مقدس کربلا هم‌زمان با شب اول ماه محرم مملو از حضور زائرانی از کشورهای مختلف بود.

زائران از ساعت‌ها قبل برای شرکت در مراسم تعویض پرچم‌گنبد‌ امام حسین علیه‌السلام در این قطعه از بهشت حضور یافتند.

در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشا با حضور زائران برپا شد، خادمان حرم حسینی پس از متبرک کردن پرچم‌ مشکی مزین به نام امام حسین علیه‌السلام، آن را بر فراز گنبد حرم نصب کردند.

برای این منظور پرچم سرخ انتقام پایین کشیده شد و پرچم‌ عزا با نوای لبیک با حسین جایگزین شد.

پس از آن نیز پرچم‌ گنبد ‌حرم حضرت عباس علیه‌السلام تعویض شد و در ادامه چراغ‌های حرم‌ها‌ و بین‌الحرمین خاموش و به رنگ‌ خون درآمد.

در این هنگام زائران با ‌نوای لبیک یا حسین، ماه عزاداری محرم را گرامی داشتند.

لازم به ذکر است که مراسم تعویض پرچم حرم های مطهر به صورت زنده از تمامی شبکه های مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام پوشش داده شد.

گفتنی است دیشب همزمان با بالا بردن پرچم سیاه عزاداری بر فراز حرم مطهر ابا عبدالله الحسین علیه السلام در کربلا، طرح امنیتی محرم نیز در این شهر مقدس رسما آغاز شد.

بر اساس این طرح، نیرو‌های وزارت کشور و ارتش از صبح دیروز یکشنبه امنیت داخل شهر و ورودی‌های کربلا و نیرو‌های مردمی نیز امنیت بیابان‌ها و باغستان‌های اطراف شهر را بعهده گرفتند.

در شهر مقدس کربلا نیز به رسم سنتی دیرینه تمامی عزاداری‌ها و هیئت‌های سوگواری دهه نخست محرم تا بعد از شام غریبان را مردم این شهر عهده دار خواهند بود.

همچنین اعلام شده تا روز عاشورا صد‌ها موکب خدمات رسانی برای خدمت به زوار در عتبه حسینی ثبت نام و آماده خدمت رسانی به زائران شده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا