اخبارجهانیمن

برنامه جهانی غذا: قحطی و گرسنگی سر تا سر یمن را فرا گرفته، و بیش از نیمی از خانواده ها به اندازه کافی غذا نمی خورند

یمن با گرسنگی بی سابقه ای مواجه است و بیش از نیمی از خانواده ها به اندازه کافی غذا نمی خورند.

برنامه جهانی غذا با اعلام این مطلب، از جامعه جهانی و نهادهای امدادگر و سازمان های حقوق بشری برای یاری رسانی به مردم آسیب دیده یمن درخواست کمک کرد.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد که بیش از نیمی از خانوارها در یمن به دلیل شرایط بد اقتصادی و توقف چند ماهه کمک های غذایی به میلیون ها نفر در شمال یمن تحت کنترل شبه نظامیان شیعه زیدی موسوم به گروه حوثی‌ها به اندازه کافی غذا نمی خورند.

برنامه جهانی غذا در آخرین یافته های خودمی‌گوید: «محرومیت شدید غذایی» به بالاترین حد خود در بخش‌هایی از شمال یمن از جمله الجوف، البادیه، حجه، عمران و الحدیده رسیده است.

برنامه جهانی غذا، کمک های غذایی به شمال یمن را در ماه دسامبر به دلیل محدودیت بودجه و عدم توافق با مقام های شبه نظامی شیعه زیدی موسوم به گروه حوثی‌ها در مورد کاهش مقیاس برنامه متوقف کرد.

این نهاد بین المللی همچنین گفت که بخش جنوبی یمن که توسط دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی کنترل می شود، نیز به لحاظ تاریخی، بالاترین مصرف ناکافی مواد غذایی را تجربه می کند.

این آژانس سازمان ملل متحد هم چندی پیش هشدار داد که عدم دستیابی به منابع مالی کافی و فوری برای اقدام های بشردوستانه، میلیون‌ها یمنی را با تشدید بیشتر ناامنی غذایی با خطر بیشتری مواجه می‌کند.

برنامه جهانی غذا با اشاره به افزایش قیمت شکر، روغن نباتی، آرد گندم و حبوبات گفت: در ماه مه، اقلام غذایی ضروری در بازارهای سراسر یمن در دسترس بود، اما آسیب پذیرترین جوامع قادر به خرید آنها نبودند.

گفتنی است که بروز فاجعه انسانی در یمن، با هشدار جدی ۲۲ سازمان بین المللی از جمله جمعیت امداد اسلامی، آکسفام، سازمان حمایت از کودکان و تعدادی دیگر از سازمان‌های بشردوستانه مواجه شد، که نگرانی عمیق خود را از وضعیت رو به وخامت انسانی در یمن ابراز کردند.

بر اساس برخی گزارش‌ها فقط یک وعده غذایی در روز ، سهم اکثر خانواده‌ها در یمن می‌باشد ، و بحران گرسنگی فاجعه بار در این بخش از کره زمین ، در حال خودنمایی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا