اخبارجهانجهان اسلامعراق

آمادگی کامل برای برگزاری مراسم محرم و اربعین توسط وزارت کشور عراق، افتتاح پروژه کمربندی امام حسین علیه السلام

وزیر کشور عراق از آمادگی و اطمینان از برگزاری مناسب مراسم ماه محرم و زیارت اربعین خبر داد.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق اعلام کرد که دستورهای لازم برای آماده سازی و اطمینان از برگزاری مناسب مراسم ماه محرم و زیارت اربعین خبر داد.

«عبدالامیر الشمری، وزیر کشور، ریاست نشست گسترده‌ای را با حضور معاونان، مدیران کل و مدیران این وزارتخانه و تعدادی از فرماندهان نظامی و انتظامی بر عهده داشت.

در این نشست هم چنین تعدادی از مسوولان امنیتی به منظور بررسی گزارش فعالیت های انجام شده در شش ماهه سال 2024 و برنامه های آینده حضور داشتند.

الشمری در این نشست کاری توصیه‌های لازم به منظور انجام هر چه مطلوب تر ماموریت ها در حوزه های امنیتی و خدماتی را ارائه کرد و بر ارزیابی کار همکاران، و فعال کردن نقش نظارتی در همه بخش‌ها و آمادگی مناسب برای هر مأموریتی تأکید کرد.

وی بر تکمیل پروژه‌های زیربنایی، تداوم خدمات رسانی به شهروندان و استفاده از فناوری‌های روز به‌ویژه در حوزه‌های تامین امنیت مرزها، ترافیک و همچنین در کلانتری‌ها و سایر مراکز تاکید کرد.

گفتنی است که استانداری کربلا در نظر دارد در ماه جاری پروژه راهبردی کمربندی امام حسین علیه السلام به طول 21 کیلومتر را در ایام زیارت اربعین افتتاح کند.

این پروژه می تواند در تسهیل نمودن ارائه خدمات به میلیون ها نفری که در ممراسم زیارت اربعین شرکت می کنند، تاثیر فراوانی داشته باشد.

توفیق غالب مدیر رسانه و ارتباطات دولتی استانداری کربلا در ابن زمینه گفت: کمربندی امام حسین علیه السلام یکی از مهمترین پروژه های راهبردی است که استانداری کربلابه دنبال تکمیل به موقع آن بوده است.

وی هم چنین تاکید کرد: با توجه به این که زیارت اربعین امام حسین علیه السلام از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و بازتاب های مثبت فراوانی در دنیا برجای می گذارد و به منظور رفاه حال میلیون ها زائر در این ایام، به منظور رفع ازدحام در داخل مرکز شهر و ورودی های شهر کربلا، این پروژه احداث گردیده است.

توفیق غالب در ادامه افزود: این پروژه همچنین استانداری های جنوبی را به نجف متصل می کند و در نتیجه از تراکم ترافیک به میزان قابل توجهی کاسته می شود و علاوه بر اتصال 15 محله شهر مقدس کربلا به یکدیگر، برای تسهیل ورود زائران به کربلا که تعداد آنان در ایام زیارت اربعین میلیون ها نفر تخمین زده می شود، گام موثری محسوب می شود.

وی در بیان ویژگی های این پروژه گفت : این پروژه که توسط شهرداری کربلا اجرا شده به طول 21 کیلومتر و عرض 60 متر و شامل سه پل می باشد که پل اول به طول 1350 متر، و پل دوم به طول 1850 متر و پل سوم به طول 400 متر می باشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا