اخبارجهان

کاهش ضایعات غذایی، ۱۵۳ میلیون نفر در دنیا را سیر می‌کند

سازمان همکاری اقتصادی و‌توسعه با مشارکت آژانس غذای سازمان ملل در گزارشی مشترک روز گذشته اعلام کردند، کاهش ضایعات غذایی به نصف می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای و در نتیجه گرمایش آب و هوا را کاهش دهد و به سوءتغذیه ۱۵۳ میلیون نفر در سراسر جهان پایان دهد.

به گفته سازمان خواربار و کشاورزی، حدود یک سوم مواد غذایی تولید شده برای مصرف انسان در سطح جهان از بین می‌رود و همین امر منجر به انتشار گازهای گلخانه ای بی‌فایده می‌شود.

گفتنی است، کشاورزی، جنگل‌داری و سایر کاربری‌های زمین حدود یک پنجم از انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از انسان در جهان را تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش، بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، میوه‌ها و سبزیجات با توجه به ماهیت بسیار فاسد شدنی و ماندگاری نسبتا کوتاه، بیش از نیمی از مواد غذایی هدر رفته را تشکیل می‌دادند و پس از آن غلات، بیش از یک چهارم مواد غذایی از دست رفته را تشکیل می‌دهند.

در پایان این گزارش اظهار داشت؛ «اقدامات برای کاهش از دست دادن و هدر رفتن مواد غذایی می‌تواند به میزان قابل توجهی مصرف غذا را در سراسر جهان افزایش دهد، زیرا مواد غذایی بیشتر در دسترس قرار می‌گیرد و قیمت‌ها کاهش می‌یابد و دسترسی بیشتر به غذا برای جمعیت کم‌درآمد را تضمین می‌کند.»

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا