اخبارجهانیمن

سازمان ملل: گرسنگی بیش از پیش یمن را فرا گرفته، بیش از نیمی از خانواده ها به اندازه کافی غذا نمی خورند

گرسنگی بیش از پیش یمن را فرا گرفته است، و سازمان ملل می گوید بیش از نیمی از خانواده ها به اندازه کافی غذا نمی خورند.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد که بیش از نیمی از خانوارها در یمن به دلیل شرایط بد اقتصادی و توقف چند ماهه کمک های غذایی به میلیون ها نفر در شمال یمن تحت کنترل شبه نظامیان شیعه زیدی موسوم به گروه حوثی‌ها به اندازه کافی غذا نمی خورند.

برنامه جهانی غذا در آخرین یافته های خودمی‌گوید: «محرومیت شدید غذایی» به بالاترین حد خود در بخش‌هایی از شمال یمن از جمله الجوف، البادیه، حجه، عمران و الحدیده رسیده است.

برنامه جهانی غذا، کمک های غذایی به شمال یمن را در ماه دسامبر به دلیل محدودیت بودجه و عدم توافق با مقام های شبه نظامی شیعه زیدی موسوم به گروه حوثی‌ها در مورد کاهش مقیاس برنامه متوقف کرد.

این نهاد بین المللی همچنین گفت که بخش جنوبی یمن که توسط دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی کنترل می شود، نیز به لحاظ تاریخی، بالاترین مصرف ناکافی مواد غذایی را تجربه می کند.

جنگ داخلی یمن در سال 2014 آغاز شد و اقتصاد این کشور را به مرز فروپاشی رساند و بر صادرات و ارزش پول آن تأثیر گذاشت.

یمن در حال تجربه یک شکاف و مشکل شدید اقتصادی است که ناشی از رقابت بین حوثی‌ها و دولت‌ این کشور است که طی این شکاف، هر دو طرف بانک‌های مرکزی جداگانه و مستقل و نسخه‌های متفاوتی از واحد پول یمن، یعنی ریال، ایجاد کرده‌اند.

ارزش ریال یمن به کمترین میزان خود در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است، اقتصاددانان کاهش قابل توجه ارزش پول یمن را به ذخایر کم ارز خارجی و کاهش درآمد صادرات نفت خام نسبت می دهند، و این مساله بر قدرت خرید مردم تأثیر گذاشته است.

برنامه جهانی غذا با اشاره به افزایش قیمت شکر، روغن نباتی، آرد گندم و حبوبات گفت: در ماه مه، اقلام غذایی ضروری در بازارهای سراسر یمن در دسترس بود، اما آسیب پذیرترین جوامع قادر به خرید آنها نبودند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا